Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Scape room a Vilabertran
Descripció breu:
Blanca d'Anjou ha perdut el seu amulet màgic de camí a la canònica de Vilabertran, lloc on es casarà amb Jaume II, aliança que posarà fi al conflicte de Sicília. Sense aquest amulet, Blanca se sent insegura i no es vol casar. Li ha caigut pel camí? Ha estat un robatori? Vine a la canònica i traurem l'entrellat de tot plegat.
Lloc o equipament:
Canònica de Santa Maria de Vilabertran.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
3.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.05 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Identificar les característiques pròpies de la societat medieval i situar-la en el temps.
2. Comprendre els diferents estaments que la configuraven i les peculiaritats de cada un.
4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant.
5. Fomentar la presa de decisions i les seves conseqüències.
6. Fomentar el respecte i l'interès pel patrimoni i la història com una manera de comprendre el món actual.
Descripció de l'activitat:
Blanca d'Anjou ha perdut el seu amulet màgic de camí a la canònica de Vilabertran, lloc on es casarà amb Jaume II, aliança que posarà fi al conflicte de Sicília. Sense aquest amulet, Blanca se sent insegura i no es vol casar. Li ha caigut pel camí? Ha estat un robatori? Vine a la canònica i traurem l'entrellat de tot plegat.
Està pensada per ser un joc d'escapada o escape room, en què de manera autònoma l'alumnat haurà de buscar pistes i resoldre l'enigma en grups. A l'inici es presentarà el joc i l'espai, i es farà una introducció dels aspectes més rellevants de la canònica de Vilabertran, els quals permetran juntament amb altres pistes descobrir els misteris que amaga. Al final de l'activitat, es portarà a terme una conclusió i posada en comú amb tot el grup classe.
Materials utilitzats:
Attrezzo i amulet màgic; sobres de pistes; brúixoles; cofre; cadenat.
Mecanismes d'avaluació:
Es distingeixen diferents etapes en el nostre model d'avaluació: les observacions in situ de les activitats o quadern de bitàcola, el registre escrit de l'experiència i els processos pels quals ha passat l'alumnat i les educadores durant el transcurs de l'acció educativa, a partir d'indicadors reflexius i qualitatius sobre el procés de treball i seguiment.
També hi ha l'espai per als qüestionaris per als docents, l'alumnat i els usuaris de les activitats; la seva opinió és imprescindible per a la millora constant.
Observacions: