Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Castanyes i castanyers, un arbre estrany molt arrelat al Montseny
Descripció breu:
Es tracta d'una passejada pels boscos de castanyers. Castanyers joves, castanyers centenaris i un munt de xafarderies ens permetran descobrir la castanya, el més famós dels nostres fruits tardorals, i el castanyer, el més desconegut dels nostres arbres. Una manera de redescobrir la cultura al voltant dels castanyers.
Lloc o equipament:
Boscos de castanyers del Parc Natural del Montseny
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Sí
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat:
Durada:
3 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Afavorir l'observació i la investigació.
- Descobrir la singularitat del castanyer i les castanyes.
- Redescobrir la cultura al voltant dels castanyers al Montseny.
- Fomentar l'anàlisi crítica de tot allò que descobrim.
Descripció de l'activitat:
10.30 h: arribada i esmorzar.
11.00 h: divisió dels alumnes en grups, cadascun dels quals realitzarà l'itinerari amb una temporització diferent, i "Què en sabem?", activitat que permet conèixer i compartir els coneixements previs dels alumnes. Tot seguit es començarà la passejada pels boscos de castanyers: castanyers joves, castanyers centenaris i un munt de xafarderies ens permetran descobrir la castanya, el més famós dels nostres fruits tardorals, i el castanyer, el més desconegut dels nostres arbres, amb l'objectiu de donar importància a la recuperació de la cultura al voltant dels castanyers.
13.20 h: "Què hem après?", activitat de reflexió final conjunta.
14.00 h: comiat.
Materials utilitzats:
Llapis, gomes, maquinetes i suports rígids.
Mecanismes d'avaluació:
Activitat "Què en sabem?" per tenir una primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la implicació i la participació del grup, activitat "Què hem après?" per valorar l'anàlisi i treure'n conclusions, i full d'avaluació de l'activitat per a l'educador, el mestre i els alumnes.
Observacions:
Des de l'escola cal contactar amb nosaltres per fer aquesta activitat i mantenir una conversa telefònica per adaptar-la al màxim a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell de les proves, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada que es fa arribar a l'escola perquè els mestres hi donin el vistiplau. La implicació i la participació dels mestres durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar més bé la informació per al treball posterior a l'escola.