Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Embarca't a les illes Medes
Descripció breu:
Descoberta de les illes Medes en vaixell. Després d'una explicació prèvia, navegarem des del port fins a la Reserva Natural Parcial de les Illes Medes, dins l'àmbit del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Observarem el paisatge costaner, la topografia de les illes, les plantes de la part emergida i els ocells marins. Aprendrem quins factors ambientals externs condicionen la vegetació de les illes. Quan el vaixell s'aturi, mitjançant una làmina, reconeixerem els organismes marins a través dels vidres del catamarà.
Lloc o equipament:
Passeig del Molinet a l'Estartit i embarcació que ens duu fins a les illes Medes
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
4.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Descobrir l'entorn natural de les illes Medes com a Reserva Natural Parcial i Reserva Natural Integral dins l'àmbit del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter;
2. Conèixer l'ecosistema marí i reconèixer quins són els organismes més comuns del fons marí;
3. Argumentar la importància de mantenir la biodiversitat;
4. Valorar la necessitat de protegir i difondre el patrimoni natural com a manifestació de riquesa i diversitat;
5. Aprendre la normativa de la reserva natural.
Descripció de l'activitat:
Al passeig del Molinet de l'Estartit es presentarà l'activitat i es farà una explicació prèvia sobre la reserva natural de les illes Medes i els valors del seu entorn natural. Tot seguit, es navegarà en barca del port de l'Estartit a les illes Medes i s'observarà la part emergida de les illes Medes declarada Reserva Natural Integral: geologia, vegetació i ocells marins. També s'observarà el paisatge costaner. A través del fons de vidre del catamarà es tindrà una visió subaquàtica del fons marí i es reconeixeran els organismes amb el suport d'unes làmines de reconeixement i de l'educador, que ajudarà a interpretar l'ecosistema marí.
Materials utilitzats:
Plafons informatius de les Medes, làmines de reconeixement d'organismes bentònics i pelàgics més comuns del fons marí de les illes Medes i dossier de treball. Recursos educatius digitals a: https://www.museudelamediterrania.cat/ca/programacio/c/5275-les-illes-medes.html.
Mecanismes d'avaluació:
Avaluació contínua durant l'activitat. Posada en comú com a cloenda i reflexió sobre la necessitat de protegir els espais naturals. Es comptarà també amb un sistema d'avaluació qualitatiu que permetrà obtenir una lectura dels impactes de l'activitat educativa vinculada al patrimoni per millorar el servei. Aquesta avaluació es basarà en l'opinió dels alumnes, els docents i els educadors.
Observacions:
El preu del vaixell no està inclòs en el preu de l'activitat guiada i es paga directament a l'empresa del vaixell.
Els continguts de la visita estan adaptats a cada nivell educatiu segons el currículum escolar.