Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Mediambiental Xatrac

Urb. Font de Sant Llorenç (bústia 39)
Lloret de Mar - Selva
Telèfon: 670293265
Fax:
educacio@lacasadelmar.cat
www.xatrac.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

El mar té problemes


Descripció breu:

A través d'activitats lúdiques i l'experimentació directa, descobrirem les diferents problemàtiques que hi ha als mars i oceans avui dia. Jugarem a la platja i aprendrem el concepte de pesca sostenible. Anirem a les roques i estudiarem l'estat del mar a partir d'espècies bioindicadores i invasores. Recollirem i analitzarem els plàstics que podem trobar a la sorra de la platja. Gaudirem d'un laboratori científic a l'aire lliure.


Lloc o equipament:

Els llocs on es duen a terme les activitats disposen d'espais exteriors: terrassa, jardins, platja i litoral rocós.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

6 h


Preu/alumne original:

10.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

6.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Entendre la importància dels mars i oceans per al nostre planeta; 2. Conèixer els problemes que presenten els mars i oceans; 3. Comprendre el concepte de talla mínima en la pesca recreativa; 4. Estudiar efectes de la contaminació mitjançant la identificació d'espècies bioindicadores/invasores; 5. Analitzar els plàstics que es troben a la platja; 6. Conèixer eines de gestió per a la conservació dels mars i oceans; 7. Conscienciar sobre el respecte al medi marí; 8. Fomentar el treballar en equip; 9. Interpretar l'espai que ens envolta.


Descripció de l'activitat:

Es faran tres activitats de manera rotativa en diferents espais. L'activitat està adaptada per a alumnes de cicle mitjà. Coneixerem els diferents problemes que hi ha als mars i oceans. Començarem a la platja, on recollirem els macroplàstics que trobem a la sorra, i en coneixerem els efectes. Continuarem a la platja i realitzarem diverses dinàmiques (jocs) per entendre els conceptes de pesca sostenible i talla mínima, i conèixer les conseqüències que provoca la sobrepesca. Per acabar, ens acostarem al mar, coneixerem els conceptes d'espècies bioindicadores i invasores, i estudiarem l'estat del mar a partir de la seva observació en un laboratori científic a l'aire lliure. Fomentarem el pensament crític des de l'observació per implicar i conscienciar l'alumnat en la conservació del medi natural.


Materials utilitzats:

Fitxes i material per al joc de sobrepesca; bosses, pinces, lupes de mà, taules per a la recollida i anàlisi de plàstics; guies submergibles de les espècies marines de la Costa Brava, lupes binoculars, preparacions per veure-hi amb la lupa binocular, lupes de mà, col·lecció de llibres de biologia per consultar, safates de plàstic per col·locar-hi les espècies bioindicadores.


Mecanismes d'avaluació:

Una vegada finalitzada l'activitat, la Diputació lliura una enquesta de valoració als professors i Xatrac en lliura una altra als monitors. L'equip educatiu es reuneix per valorar i avaluar els resultats de les enquestes sobre l'activitat realitzada pel que fa a l'organització, els continguts, la metodologia i els materials. S'obre una fitxa d'observacions en la qual es recullen els aspectes que cal millorar.


Observacions:

Cal que els alumnes portin calçat adequat per caminar per les roques i la platja, roba còmoda (preferiblement pantalons curts o que puguin arremangar-se), gorra i crema solar.