Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Descoberta amb els cinc sentits
Descripció breu:
S'escolliran els indrets més adients on dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari es podran fer altres parades si es troben rastres d'animals, es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.
Lloc o equipament:
L'activitat es durà a terme a l'aire lliure, amb un itinerari senyalitzat d'una zona propera al centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
6-7 h
Preu/alumne original:
11 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Descobrir la flora i fauna característica dels hàbitats propers utilitzant els sentits.
- Potenciar l'observació, la sensació i la percepció com a elements que faciliten el coneixement.
- Promoure la interacció i el descobriment d'un espai desconegut.
- Fomentar el contacte directe dels participants amb la natura, tot incentivant l'esperit d'investigació.
- Promoure el respecte per l'entorn i envers la resta d'éssers vius.
Descripció de l'activitat:
Per començar a introduir la temàtica de l'activitat, es pregunta als participants quins són els sentits i si estan preparats per utilitzar-los per descobrir un espai natural.
Durant l'itinerari (que sempre que es pugui serà circular), es faran cinc parades, i a cada una es proposarà una activitat, en què s'haurà d'utilitzar un sentit diferent.
S'escolliran els indrets més adients on dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari es podran fer altres parades si es troben rastres d'animals, si es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.
Materials utilitzats:
L'equip d'educadors portarà el material necessari per realitzar les activitats, així com el material d'investigació (binocles, brúixoles, pots de mostres, lupes, bosses...) i material gràfic (mapes, guies i fitxes identificatives).
Els participants hauran de portar calçat còmode per caminar, una jaqueta impermeable, aigua i els àpats necessaris en funció de l'horari de sortida concretat.
Mecanismes d'avaluació:
Per tal de poder avaluar bé l'activitat i els educadors al final del taller, el professorat assistent omplirà un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre els aspectes en els quals es pot aprofundir.
Durant l'activitat el mateix educador valorarà la receptivitat dels participants per millorar (si els detecta) els punts dèbils del taller.
Observacions:
La durada de l'activitat és de tot el dia, amb una parada per esmorzar i per dinar.
Un cop es concreti la data de l'activitat, s'enviarà al centre un programa definitiu i específic per al grup participant.
L'indret on es desenvoluparà l'activitat tant pot ser escollit pel centre educatiu com per La Sorellona.