Programa

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Empordà Caterva

C/Migdia, 9
Bellcaire d'Empordà - Baix Empordà
Telèfon: 972775976
Fax:
reservesempuriesgencat.cat
http://www.macempuries.cat/
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Empúries: les pedres també parlen


Descripció breu:

Visita comentada que recorrerà els principals espais de la ciutat grega i de la ciutat romana per descobrir la història d'Empúries i els principals trets de les civilitzacions clàssiques que hi van habitar durant segles.


Lloc o equipament:

Museu d'Arqueologia de Catalunya-Empúries


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: No

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1.45 h


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

Comprendre i valorar el patrimoni cultural. Descobrir una de les grans etapes de la història de la humanitat. Conèixer les colonitzacions a la Mediterrània. Conèixer la interculturalitat present en el món antic. Comprendre l'herència cultural del període clàssic. Conèixer les principals característiques de les societats grega i romana. Apropar-se a la història del jaciment arqueològic d'Empúries. Valorar la consciència de pertinença a un entorn social i cultural tot identificant elements de pervivència de la cultura clàssica en la pròpia.


Descripció de l'activitat:

Aquesta visita proposa un recorregut pels principals espais de les ciutats grega i romana durant el qual l'educador/a ajudarà els alumnes a interpretar els vestigis arqueològics, per tal de descobrir com era la vida en una ciutat antiga. En aquesta visita els alumnes es familiaritzaran amb les cultures grega i romana i s'aproparan a alguns dels seus trets més característics. Gràcies a les restes existents, i amb el suport de material visual i audiovisual, coneixerem els espais més importants de les dues ciutats, quines funcions tenien, i reconstruirem la història d'un dels indrets més emblemàtics de la nostra geografia.


Materials utilitzats:

Dossier d'imatges (amb reconstruccions en 3D dels principals espais del jaciment) i una tauleta amb imatges 3D d'alguns dels espais.


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació d'aquesta activitat és diversa: d'una banda, en acabar la visita es fa una breu posada en comú amb els alumnes per tal de fer un balanç final de l'activitat, i de l'altra, es proporciona una enquesta de satisfacció als docents responsables del grup, que han de valorar diversos aspectes conceptuals, competencials i didàctics de l'activitat. Els educadors també han de valorar el funcionament i la dinàmica de l'activitat realitzada amb cada grup.


Observacions:

El grup mínim per fer aquesta activitat és de vint alumnes.