Programa

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles (Ajuntament de Banyoles)

Plaça de la Font, 11
Banyoles - Pla de l'Estany
Telèfon: 972572361
Fax: 972575961
comunicaciomuseus@ajbanyoles.org
www.museusdebanyoles.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

El tresor de l'abat Bonitus


Descripció breu:

Coneixerem l'abat Bonitus, que ha perdut un tresor ple de monedes d'or. Qui se l'ha emportat? On deu ser? Amb l'ajuda dels cinc sentits donarem un cop de mà a l'abat Bonitus per retrobar-lo, i pel camí, tot jugant, descobrirem un munt de sorpreses.


Lloc o equipament:

Monestir de Sant Esteve de Banyoles, barri vell de Banyoles i Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària: No

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

1 h


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

Observar i explorar espais i edificis històrics des d'un punt de vista lúdic. Descobrir alguna de les funcions d'un museu d'arqueologia. Mostrar respecte pels elements patrimonials. Passar-s'ho bé fent una activitat de descoberta de l'entorn.


Descripció de l'activitat:

A través d'un conte explicat amb titelles, els alumnes coneixeran la història de l'abat Bonitus i el seu tresor perdut. Els nens i nenes hauran d'utilitzar els cinc sentits per descobrir on s'amaga el tresor, i pel camí, tot jugant, coneixeran el monestir de Sant Esteve de Banyoles, la muralla, el travertí i l'aigua dels recs. A cada lloc, i per saber per on han de continuar buscant el tresor, els nens i nenes duran a terme un joc o una dinàmica de tipus cooperatiu i relacionada amb els sentits (el tacte, l'olfacte, el gust, la vista i l'oïda).


Materials utilitzats:

Objectes diversos per experimentar. Pistes per trobar el tresor. Capses de fusta amb objectes. Titella de l'abat Bonitus. Saquets amb olors. Dibuixos dels personatges. Bagul del tresor amb monedes de xocolata.


Mecanismes d'avaluació:

Al final es dedicarà un temps de conclusions per consolidar els aprenentatges. En acabar, es lliurarà el full d'avaluació als mestres i a l'equip d'educadors. S'hi dissenyaran fulls d'avaluació que vagin més enllà del funcionament i se centrin en els aprenentatges adquirits pels alumnes. Serà, doncs, una avaluació qualitativa i quantitativa. Finalment caldrà recollir també l'opinió dels alumnes, ja que la seva experiència qualitativa, juntament amb la dels professors, serà determinant.


Observacions:

En acabar l'activitat, els nens i nenes podran emportar-se el tresor de l'abat: monedes de xocolata.