Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Descobrim les fibres experimentant amb el paper
Descripció breu:
Un viatge sensorial per les fibres, les eines de paperaire i el paper. Coneixerem algunes fibres en diferents estats (en flor, en planxa, en polpa, fet paper). Experimentarem (esparracant, mullant, doblegant, pintant) amb els papers més habituals de la vida quotidiana; jugarem a ser fibres durant una estona i en farem un ball. Realitzarem un mural artístic amb polpa de paper entre tot el grup que us endureu a l'escola.
Lloc o equipament:
Molí de la Farga. Edifici de l'antiga farga d'aram i molí paperer Escatllar
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: No
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
5.3 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2.8 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Explorar amb els més petits el món de les fibres, del cotó, del paper. Despertar la curiositat envers el paper, les seves característiques i qualitats.
Fomentar el pensament deductiu a partir de l'experiència directa.
Introduir el concepte de matèria primera que es pot convertir en un producte.
Educar en l'ús sostenible del paper.
Desenvolupar el joc simbòlic.
Descripció de l'activitat:
Experimentem amb les fibres que usem més al molí (cotó, jute, lli) i amb objectes que se'n deriven, com llençols, roba, saca, espardenyes.
Simulem ser fibres en diferents situacions. Juguem i experimentem amb diferents papers de la vida quotidiana (esparracant-los, tirant-los enlaire, pintant-los). Escoltem i investiguem els sons del molí mentre un educador fa paper. Coneixem el cotó en diferents estats (flor, planxa, en polpa, fet paper). Mirem com es comporten les fibres refinades i les no refinades. Entre tot el grup fem un mural amb pastes de colors que es podran endur.
Materials utilitzats:
Il·lustracions i titelles del conte de la història del paper. Eines del paperer: forma, saials, tina. Flor de cotó, cotó en planxa, polpa de cotó, paper de cotó. Mostra de fibres papereres: cotó, espart, cànem, jute. Mostra de productes fets amb fibres vegetals: espardenyes, roba, saques, llençols, cordes, etc. Mostra de papers quotidians: de regal, de cuina, higiènic, etc. Petits recipients per a l'aigua i per a la pintura. Pintures aptes per a ús infantil, pinzells i davantals.
Mecanismes d'avaluació:
L'enquesta que proporciona Indika. Avaluació de la dinàmica de grup durant el transcurs de l'activitat: evolució dels nivells d'atenció, concentració en les
tasques, participació proactiva. Avaluació oral que en fa el grup.
Observacions:
Proposem una experiència amb què es desperten i es treballen tots i cadascun dels sentits. És a partir de l'experiència sensorial que es provoquen les deduccions i el raonament de l'alumnat per apropar-lo al món de les fibres vegetals, del paper i de l'espai propi del molí.