Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Setcases i l'arquitectura de muntanya
Descripció breu:
Visita guiada per la vila de Setcases on es parla d'arquitectura de muntanya i rural.
A través de la mirada, els alumnes han d'identificar els diferents materials i elements arquitectònics utilitzats, les seves formes i l'adaptació de l'habitatge a les necessitats socials i climàtiques. Disposen d'un llibret pedagògic (adaptat a cada nivell educatiu) on han de respondre una sèrie de qüestions durant i després de la visita.
Lloc o equipament:
Setcases (Ripollès)
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
2 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
0.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Descobrir la història de Setcases. Treballar el llenguatge arquitectònic. Identificar els diferents materials constructius emprats en l'arquitectura rural. Distingir l'arquitectura urbana de la rural. Ser capaç d'interpretar una façana i els seus elements.
Descripció de l'activitat:
Visita guiada per la vila de Setcases, on es parla d'arquitectura de muntanya i rural.
A través de la mirada, els alumnes han d'identificar els diferents materials i elements arquitectònics que s'hi utilitzen.
També disposen d'un llibret pedagògic on han de respondre una sèrie de qüestions durant i després de la visita.
Materials utilitzats:
Llapis, goma, llapis de colors i llibret educatiu.
Mecanismes d'avaluació:
Adequació de l'activitat al currículum escolar.
Satisfacció del professorat.
Observacions:
Algunes competències bàsiques que es treballen: interpretar el present a partir de l'anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps per comprendre la societat; interpretar l'espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s'hi i desplaçar-s'hi; improvisar i crear amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics i gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d'enriquiment personal i social.