Programa

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

EducArt, Serveis Educatius i Culturals, SL

C/ Antoni Llopis, 6, 1er, 5a
Olot - Garrotxa
Telèfon: 972903822
Fax: 972273228
info@educart.biz
www.educart.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Georecerca, passejant per la història


Descripció breu:

Vosaltres sereu els arqueòlegs! Organitzats en dos equips, haureu de cercar amb els GPS els quatre grans espais històrics de la Ciutadella i en cada un mesurareu, localitzareu i descobrireu les propostes plantejades al jaciment arqueològic que es corresponen amb cada època.


Lloc o equipament:

Espai Cultural La Ciutadella de Roses


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

1.30 h


Preu/alumne original:

3.8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.3 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

Aprendre a utilitzar els GPS per localitzar els 4 períodes històrics a la Ciutadella i a través de 4 capses amb materials diversos aprendre les utilitats i els usos que corresponen a cada època.


Descripció de l'activitat:

Plantejament de l'activitat: els alumnes són un grup d'arqueòlegs novells que han arribat a la Ciutadella per fer un inventari del que es troba al jaciment arqueològic i han d'assegurar-se que cada cosa correspon al lloc i a l'època correctes. Amb l'ajuda del GPS han de trobar quatre capses amagades al recinte exterior, una per a cada jaciment que visitem: grec, romà, medieval i d'època moderna. Dins cada capsa hi ha una sèrie d'elements que descriuen l'època específica de cada espai, a més d'un objecte intrús. Els alumnes han d'identificar aquells elements que no es corresponen amb l'època i argumentar per què.


Materials utilitzats:

2 dracmes i 2 monedes medievals (reproduccions), reproducció del text d'Estrabó, àmfora massaliota (làmina), rajola de ceràmica esmaltada, llàntia d'oli d'iconografia cristiana, tassa de ceràmica esmaltada, GPS (un per grup), reproducció del text de Titus Livi, daus, una bossa de grans de cafè i una de grans de blat, una pipa, un pergamí, una àmfora ibèrica, un trosset de bala de canó, pedra foguera.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta al professorat i a l'educador responsable de fer la visita.


Observacions: