Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
La ruta del rec Major
Descripció breu:
Itinerari que ressegueix el recorregut del rec Major des de l'estany fins al centre de Banyoles per conèixer el desenvolupament industrial de la ciutat vinculat a la presència de l'aigua.
Lloc o equipament:
Itinerari que ressegueix el recorregut del rec Major des de l'estany fins al centre de Banyoles.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores.
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Conèixer, valorar i respectar el patrimoni industrial de Banyoles. 2. Conèixer l'origen i l'evolució de la industrialització de la ciutat de Banyoles en relació amb l'aigua i els recs. 3. Descobrir els gremis i oficis sorgits a Banyoles, i la importància de l'aigua. 4. Localitzar els vestigis patrimonials que s'han conservat i també conèixer els que han desaparegut.
Descripció de l'activitat:
Itinerari guiat i dinàmica que ressegueix el recorregut del rec Major des del seu naixement fins al centre de Banyoles per tal de conèixer-ne l'origen i la relació amb el desenvolupament industrial de la ciutat. Inclou la visita i l'explicació d'edificacions patrimonials industrials que ens parlen de l'origen de la vila, dels oficis i dels gremis, i de la importància de l'aigua, de la presència de l'estany i dels recs.
Materials utilitzats:
Imatges i fitxes.
Mecanismes d'avaluació:
Al final es dedicarà un temps de conclusions per consolidar els aprenentatges. En acabar es lliurarà el full d'avaluació al professorat i a l'equip d'educadors. Es dissenyaran fulls d'avaluació que vagin més enllà del funcionament centrats en els aprenentatges adquirits pels alumnes. Serà, doncs, una avaluació qualitativa i quantitativa. Finalment, caldrà recollir també l'opinió dels alumnes, ja que la seva experiència qualitativa, juntament amb la dels professors, serà determinant.
Observacions:
Segons el nivell educatiu i l'objecte d'estudi del grup, es pot complementar amb les visites i els tallers medievals La Banyoles medieval; Artesans i gremis a l'època medieval; L'arqueta de Sant Martirià: un reliquiari medieval, i Escriptura medieval. També es pot complementar amb les activitats de ciències naturals emmarcades en el programa "Del mar als cims" de la Diputació i que s'ofereixen des del Museu Darder: Anem al Museu Darder i descobrim l'estany; Exploradors de l'estany, i L'estany, un ecosistema!