Els «agüelis» no es perden cap excursió: no hi ha setmana que no trobin una excusa per voltar fires, festes i envelats, aquesta vegada acompanyats de la Rosita, en el seu primer dia de treball com a guia. Tot just està en període de prova, amb la qual cosa si no se’n surt potser no la renovaran. Ja cal que es carregui de paciència. Amb aquesta gent mai se sap què pot passar, però el que és segur és que es faran veure i no deixaran ningú indiferent. L’obra es basa en situacions quotidianes que formen part del dia a dia però capgirant-les amb una gran dosi d’ironia i humor mitjançant personatges histriònics, desinhibits i sense complexos que viuen la vida com si fos el darrer dia.
Teatre de Contacte és una companyia que va néixer el 2007 fruit d’un projecte iniciat a l’escola El Galliner de Girona. La bona entesa entre les actrius i els actors de diferents disciplines escèniques va ser immediata i va propiciar la formació d’aquest equip inicial que ha anat creixent amb la incorporació d’actrius i actors d’altres àmbits. Des de llavors, la companyia ha treballat tècniques teatrals tan versàtils com el cabaret, el teatre musical, la commedia dell’arte, el teatre escènic i el teatre de carrer. El teatre escènic els ha portat a diferents punts de la geografia catalana, balear, i a França, Alemanya, la República Txeca, Romania, Israel i Algèria. Els espectacles infantils, el teatre de carrer i les visites teatralitzades són un eix fonamental en la vida de la companyia des dels seus inicis: llegendes per a infants, les aventures de la Cric i la Crac, els estanys de Sils, quatre anys al Castell de Torcafelló a Maçanet de la Selva, més de deu anys consecutius a Banyoles i darrerament a Santa Eugènia de Ter, Castelló d’Empúries, Girona. Sempre amb un gran èxit de públic, en els gairebé quinze anys de vida de la companyia podem comptar per milers els espectadors que han assistit a les funcions. Potser el punt diferencial de Teatre de Contacte és que tots els espectacles són de creació pròpia: de vegades inspirats en llegendes o en la història de l’indret on s’ha de desenvolupar la visita teatralitzada, però sempre creant i dirigint a mida com si es tractés d’una peça d’artesania.