Notícies

«Les vacances sont pour déconnecter-connecter», la nova campanya de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per al mercat francès

Foto : «Les vacances sont pour déconnecter-connecter», la nova campanya de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per al merc

Arrenca la tercera campanya publicitària de la Costa Brava i el Pirineu de Girona adreçada al mercat de proximitat -França- amb l'objectiu de reactivar turísticament les destinacions gironines els mesos de juliol i agost

La campanya inclou un pla de mitjans mixt en el qual es divulguen anuncis i continguts en mitjans de comunicació digitals, a la televisió, les xarxes socials, els portals de viatges i les guies turístiques, i en suports exteriors. La campanya té un cost de 249.915,30 euros

Del 9 de juliol al 31 d'agost, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona endega la campanya de publicitat extraordinària dirigida al mercat francès -el primer mercat emissor de turisme internacional per a la destinació- amb l'objectiu d'atendre la petició del sector de reforçar aquest mercat i de captar turisme francès per contribuir a reactivar turísticament la demarcació de Girona aquest estiu atípic.

La campanya, amb el títol «Les vacances sont pour déconnecter-connecter», persegueix incidir directament en el públic familiar francès i presenta la demarcació de Girona com un enclavament pròxim, de confiança i segur per a tota la família, mostrant imatges i missatges emotius relacionats amb la  natura, la gastronomia i la cultura de la terra. Creativa i evocadora, convida a la desconnexió de les preocupacions pròpies del dia a dia, i de la situació que s'ha viscut a causa de la pandèmia mundial, mitjançant la connexió amb la destinació i totes les possibilitats que aquesta ofereix.

Miquel Noguer, president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesta que «es tracta d'una campanya promocional molt esperada pel sector turístic, inquiet davant la incertesa que genera la situació actual, en la qual el Patronat de Turisme Costa Brava Girona està fent una escolta activa i actua en conseqüència per tal d'ajudar a la recuperació i reactivació de l'esfera turística».


Un pla de mitjans multiplataforma

Aquest juliol i agost es desplega la campanya seguint un pla de mitjans exhaustiu de caràcter mixt. El pla combina aparicions, publicacions i projeccions en mitjans de comunicació digitals per a una millor i major difusió tant del contingut de marca com dels espots publicitaris.

Pel que fa a la televisió, hi ha una forta concentració de recursos audiovisuals als sis canals televisius i digitals del Group TF1 (TMC, TFX, TF1, LCI, TV Breizh i Ushuaïa TV) i als canals Disney Channel i Disney Junior. En aquests espais es difon un clip de vint segons i es convida una àrea web des de la qual es divulguen continguts de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

Quant a suports i mitjans tradicionals, es publiquen continguts promocionals a les pàgines web dels principals diaris de França. A més, es duu a terme una acció de publicitat exterior amb la instal·lació d'imatges publicitàries de la destinació a setanta-cinc pantalles digitals ubicades en punts estratègics de les ciutats de Tolosa de Llenguadoc, Montpeller i Perpinyà, ciutats amb grans concentracions de població i pròximes a la frontera amb Catalunya, de manera que se'n garanteix la cobertura i la visibilitat al trànsit rodat i de vianants.

En l'àmbit digital, la campanya es complementa amb una presència abundant als principals cercadors i guies turístiques, com ara Easyvoyage, eDreams, Liligo, Logitravel, Lonely Planet, Petit Futé, Routard, TripAdvisor i ViaMichelin, combinant la redacció d'articles, l'elaboració de butlletins de notícies i la publicació de bàners i anuncis, amb una forta presència de la destinació als portals per cridar l'atenció dels visitants i generar impressions.

Finalment es garanteix la presència i la promoció a blogs i xarxes socials mitjançant la distribució de dotze publicacions de contingut de marca (branded content) a les plataformes de diversos prescriptors i creadors de continguts digitals de referència.


El pes del mercat francès per a la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona

Segons dades extretes de la plataforma TDS Costa Brava Girona, l'any 2019 la demarcació de Girona va rebre 7,9 milions de turistes (3,7 milions de visitants estrangers i 4,1 milions de visitants de l'Estat), i hi va haver més de 25,8 milions de pernoctacions en establiments reglats entre la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

L'any passat les arribades de turistes francesos a la demarcació de Girona van suposar 1.508.587 visitants, xifra que representa un 40,46 % de les arribades internacionals i un 19,08 % de les arribades totals. Pel que fa a les pernoctacions, els francesos varen registrar-ne un total de 5.336.768.

El turista francès es desplaça a la demarcació de Girona majoritàriament en vehicle particular, viatja en parella o en família i és un bon coneixedor de les destinacions gironines. Cerca una bona relació qualitat-preu en els serveis que contracta i té interès per l'oferta de sol i platja, les activitats a l'aire lliure en espais naturals i la gastronomia i la cultura locals.