Notícies

La Costa Brava es promociona per primera vegada al Japó i a Corea del Sud

Foto : La Costa Brava es promociona per primera vegada al Japó i a Corea del Sud

 

El president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona,  Miquel Noguer, ha presidit la delegació

L’oferta turística d’alta gamma i qualitat de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es promociona juntament amb Catalunya i Barcelona al Japó i Corea del Sud

Cent setanta agents de viatges i operadors turístics s’interessen per l’oferta cultural, enogastronòmica i d’activitats a la naturalesa de les destinacions catalanes i, més especialment, pels museus del triangle dalinià, els pobles medievals i mediterranis, i l’oferta gastronòmica d’alt nivell, i també per les compres i el golf


Del 25 al 28 de novembre, el Club Unique Premium del Patronat de Turisme participa al roadshow de luxe «Catalonia-Barcelona meet Japan and South Corea», impulsat per l’Agència Catalana de Turisme i Turisme de Barcelona.

L’objectiu és promocionar l’oferta turística de productes i serveis d’alta gamma i luxe entre cent setanta agents de viatges i operadors turístics d’agències especialitzades en viatges de luxe i a la mida d’ambdós països asiàtics com són Miki Tours, JTB, HIS, Hanliu, Hana Tour, Mode Tours, Interpark Tours i TideSquare, entre d’altres.

L’acció consistia a dur a terme un cicle de tallers o workshops a les ciutats japoneses de Tòquio i Osaka, i de Seül, a Corea del Sud, en la qual prenien part tretze empreses i entitats de Barcelona, a més del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, en representació de l’oferta global i les empreses de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

El 25 de novembre va tenir lloc el workshop a la ciutat de Tòquio, en què van participar una setantena d’agents de viatges. L’endemà, el 26 de novembre, es va fer una visita a l’agència Rakuten Travel i hi va haver una trobada posterior amb deu agències de viatges VIP de la capital. Posteriorment, el 27 de novembre, va tenir lloc el workshop a Osaka, dirigit a una quarantena d’agents de viatges, i el 28 de novembre va organitzar-se la mateixa acció comercial a Seül, capital de Corea del Sud, dirigida a una seixantena de professionals. Finalment, el 29 de novembre va tenir lloc una sessió monogràfica de treball amb l’operador Tide Square.


El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, va presidir la delegació. Entre les diferents reunions dutes a terme, va participar en una sessió de treball amb Futoshi Habaya, director general de Rakuten Travel, així com amb diferents operadors i representants d’una de les principals companyies aèries, Asiana Airlines, que organitzen vols directes Seül-Barcelona.


Concretament, dins l’oferta d’alta gamma i de qualitat de la Costa Brava i el Pirineu de Girona que es va donar a conèixer entre els professionals de les agències asiàtiques, hi havia establiments de quatre i cinc estrelles, activitats i experiències exclusives i serveis complementaris. Cal remarcar que el 57 % de turistes japonesos i el 49 % de turistes coreans visiten les destinacions catalanes mitjançant un paquet turístic organitzat per majoristes dels seus països amb oficines a Barcelona i Madrid.
Actualment els turistes japonesos que visiten la demarcació ho fan en excursions d’un sol dia i els dos principals motius d’interès que mostren són les visites culturals als museus del triangle dalinià i a pobles medievals, així com l’oferta gastronòmica d’alt nivell, que aporta un gran valor al viatge. A més a més, creix en aquest mercat l’interès per jugar al golf i per practicar activitats a l’aire lliure en espais naturals protegits. Els japonesos no mostren interès pel producte de sol i platja però demanen allotjar-se en establiments propers al mar. Pel que fa als turistes coreans, s’interessen també per la cultura de la destinació i, en segon lloc, per les compres.

Segons dades ofertes per la Fundació Gala - Salvador Dalí, els tres museus de Dalí varen registrar 17.428 turistes individuals japonesos i coreans l’any 2018.


El mercat d’Àsia i el Pacífic, un mercat estratègic en creixement

Segons dades de l’Agència Catalana de Turisme, els mercats turístics emissors d’Àsia i el Pacífic estan experimentant un creixement molt pronunciat pel que fa al nombre d’arribades i la despesa generada a Catalunya. El mercat que més ha destacat en els darrers cinc anys és Corea del Sud, que ha augmentat en 4,5 vegades el nombre d’arribades a Catalunya. Degut a la millora de la connectivitat aèria entre Corea i Catalunya, amb nou vols directes setmanals, s’espera que aquesta tendència segueixi a l’alça. El turista asiàtic escull establiments hotelers de quatre i cinc estrelles, cèntrics preferiblement, de grans cadenes internacionals reconegudes a Àsia, a prop dels eixos comercials de prestigi.


El Japó és el país de l’àrea d’Àsia i el Pacífic amb una major emissió de turistes cap a Catalunya; prop de 300.000 turistes japonesos visiten cada any Catalunya i realitzen una despesa total de quasi 523 milions d’euros, amb una despesa diària per turista de 472 euros. Entre els motius principals que estimulen els japonesos a visitar Catalunya hi ha l'art, la cultura, la gastronomia i els paisatges naturals. Aquest mercat resulta poc estacional, donat que només el 35 % arriba en època estival. Catalunya preveu que a curt termini aquest mercat creixi un 30 %, dada que resulta de gran interès per a la destinació.