Notícies

«L’anàlisi de dades, clau de l’èxit», en les quartes Jornades sobre Turisme i Societat

Foto : «L’anàlisi de dades, clau de l’èxit», en les quartes Jornades sobre Turisme i S

El president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, ha clausurat l’esdeveniment, que ha tingut lloc durant tot el matí al CaixaForum Girona
 

El president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer, ha tancat aquest migdia la quarta edició de les Jornades sobre Turisme i Societat, que organitzen anualment la Fundació Jordi Comas i Matamala i l’Agència Catalana de Turisme. Enguany, i sota el títol «L’anàlisi de les dades, clau de l’èxit», aquesta jornada d’anàlisi i reflexió destinada als professionals del sector ha gravitat al voltant de l’economia turística, la sostenibilitat i les dades massives (big data) en l’entorn turístic, i s’ha desenvolupat a la seu del CaixaForum Girona. 

En la seva intervenció de cloenda, Miquel Noguer ha insistit en la necessitat que les administracions, les entitats turístiques i el sector turístic privat vagin agafats de la mà per captar i fidelitzar els visitants, i ha subratllat la importància de l’anàlisi de dades per trobar estratègies de màrqueting i promoció per atraure turistes. En els dos darrers exercicis, s’ha detectat un estancament en el creixement de l’activitat turística a Catalunya i a la demarcació de Girona. Tot i això, la despesa i l’estada del visitant ha augmentat clarament aquest any. «El sector està aconseguint arribar a un turista amb més poder adquisitiu i més inquietuds pel territori i els seus serveis turístics», ha explicat el president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que ha afegit: «Aquest creixement ens fa reflexionar com a entitat. Considerem que cal dirigir els esforços no només a la captació de més volum de visitants, sinó a un turisme més responsable socialment i ambientalment parlant, diversificat en el temps, segmentat per productes i aficions, distribuït arreu del territori i que contribueixi amb una despesa superior en les seves estades a la nostra destinació. A la demarcació, es treballa des de fa alguns anys per desenvolupar el model basat en els valors transversals de la natura, la cultura i la gastronomia». 

Marta Felip, secretària general del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat; Carme Hospital, presidenta de la Fundació Jordi Comas i Matamala, i Gemma Batlle, directora de Banca Institucions Girona de CaixaBank, han conduït l’obertura. Les ponències han anat a càrrec d’Anna Garriga, degana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG, que ha parlat sobre «El pes econòmic del turisme a les comarques de Girona»; Albert Pascual, responsable d’Hotels & Tourism de la direcció territorial de Catalunya de CaixaBank, que ha tractat sobre «Anàlisi sectorial de la indústria turística: situació i perspectives. Cap a un secció més sostenible i de major qualitat»; Enrique Santiago, director de Telefónica Empresas a Catalunya, que ha reflexionat sobre «Què busca el client? Utilitzar el big data per saber-ho», i Joan Manuel del Pozo, professor emèrit i síndic de la UdG, que ha abordat el tema «Ètica i tecnologia. On són els límits?».

En la jornada, també s’ha presentat l’estudi Ús del màrqueting digital al sector de l’allotjament turístic a Catalunya, a càrrec d’Oriol Anguera-Torrell, director del Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració CETT-UB, i s’ha organitzat finalment una taula d’anàlisi i debat moderada pel periodista Josep Puigbó, patró de la Fundació Jordi Comas i Matamala. El títol era «Com ens ajuden les dades a afrontar la velocitat dels canvis?». Les conclusions han anat a càrrec de Martí Sabrià, gerent del Grup Costa Brava Centre i patró de la Fundació Jordi Comas i Matamala.