Notícies

La segona edició d'«Estima el teu mercat» s'inicia amb activitats a cinc mercats de la demarcació de Girona

Aquest cap de setmana s'ha iniciat la segona edició de la campanya «Estima el teu mercat» a les comarques gironines. Aquesta edició, que té lloc entre el 17 de maig i el 2 de juny, l'organitza la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona i compta, un any més, amb el suport de la Diputació de Girona.

Enguany, amb el lema «Estimo el meu mercat. El mercat a prop del teu cor: amb la nutrició, la salut i l'esport», els mercats municipals de la demarcació de Girona duen a terme activitats que surten del cor, pensant en la salut, l'esport i la nutrició.

Aquesta segona edició s'ha iniciat a cinc dels vuit mercats municipals que hi participen (Girona, Lloret, Olot, Palafrugell, Palamós, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols) amb activitats concentrades al llarg d'aquest dissabte, 18 de maig, les quals han tingut una bona acollida per part dels participants, tot i les pluges d'aquest cap de setmana.

L'obertura de l'edició va tenir lloc al mercat de Salt. A les 9 del matí unes 25 persones van realitzar l'activitat «Vine al mercat en bici», que va consistir en un esmorzar al mercat i una visita en bicicleta posterior a les hortes de Salt. Més tard, a les 11.30 h, més de trenta persones van assistir a la xerrada «Els hàbits esportius per a la millora de la salut», a càrrec de l'Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES), centre adscrit a la Universitat de Girona.

Altres activitats que han tingut lloc aquest cap de setmana han estat: la iniciativa «Fes un donatiu per ajudar a la investigació contra el càncer i emporta't un davantal», al mercat de Lloret de Mar; el taller «Coneix els productes de temporada i aprèn a comprar i cuinar producte fresc», al mercat de Roses, i la xerrada «Transforma la teva alimentació en un estil de vida saludable», al mercat de Palafrugell, que va omplir les vint places que tenien disponibles. Al mercat de Sant Feliu de Guíxols, per la seva banda, van celebrar el XXX Triatló Sprint de Sant Feliu, obert a tots els públics. Al matí, una vintena de nens i nenes van participar al Triatló infantil. A la tarda, en la categoria d'adults, uns tres-cents adults van participar al Triatló Sprint. Tanmateix, a causa del mal temps, es va haver d'anul·lar el recorregut en bicicleta per la carretera de Tossa que formava part d'aquesta prova esportiva. També a causa de les pluges hi va haver poca afluència de gent a «Amb la nutrició i la proximitat», degustació i venda de productes que el mercat de Sant Feliu de Guíxols havia organitzat a la tarda al passeig del Mar.

Les activitats continuaran el proper divendres 24, amb música folk al mercat d'Olot i un showcooking de productes de temporada al mercat de Palamós. Dissabte 25 és el dia fort, amb activitats a 5 mercats que s'iniciaran a les 11 del matí. El mercat del Lleó de Girona ha programat tot un matí d'activitats, en què els visitants podran gaudir d'una sessió de zumba oberta a tothom, d'una xerrada sobre alimentació saludable després de l'exercici físic i d'un tastet de productes d'alimentació saludable dirigit exclusivament als participants de la classe de zumba.

A la mateixa hora, el mercat de Lloret té programat un tast de productes i el mercat de Sant Feliu de Guíxols un taller gratuït de cuina amb Thermomix. Finalment a les 12 del migdia el mercat de Salt presenta la xerrada «Les herbes remeieres del nostre entorn».


La campanya 2019 als mercats de la demarcació de Girona

Amb motiu de la sisena edició de la campanya internacional «Love your local market» ('estima el teu mercat'), que reuneix més de dinou països d'arreu del món i que arriba a més de quatre mil mercats, els mercats de les comarques gironines volen sorprendre i a la vegada divertir amb activitats per a tota la família que convidin a descobrir que els mercats tenen ànima i són el cor dels nostres pobles i ciutats.

Es tracta de més de vint activitats de tot tipus, entre les quals destaquen propostes originals i innovadores com l'assistent personal per comprar al mercat, que, inspirat en el personal shopper, és un professional de la cuina i dels productes de proximitat que dona consells per comprar i cuinar productes de temporada, tot promovent l'estalvi.

Enguany, la campanya a les terres gironines s'amplia de manera que arriba a vuit dels nou mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona i que compta amb el suport de la Diputació de Girona. Una campanya que pretén difondre la idea que els mercats se situen amb la nutrició, la salut i l'esport a prop del cor dels qui els visiten.

Per a més informació, consulteu el web de la campanya estimoelmeumercat.ddgi.cat o adreceu-vos als següents mercats:


Mercat del Lleó de Girona
www.mercatlleo.cat
info@mercatlleo.cat


Mercat de Lloret
Tel. 972 361 912
www.lloret.cat

Mercat d'Olot
Tel. 972 260 152 / Ext. 3
www.mercatdolot.cat

Mercat de Palafrugell
Tel. 972 611 820
ipep@palafrugell.cat

Mercat de Palamós
Tel. 630 379 461
mercatmunicipalpalamos@gmail.com

Mercat de Roses
Promoció Econòmica
Tel. 972 152 521
promocioeconomica@roses.cat


Mercat de Salt
Tel. 972 233 826
mercatdesalt@gmail.com

Mercat de Sant Feliu de Guíxols
Tel. 972 327 033
promocioeconomica@guixols.cat
promocioeconomica.guixols.cat/serveis-de-comerc-i-mercats




Inici de la campanya internacional


El passat 16 de maig es va iniciar la campanya internacional, que en aquesta ocasió ha estat a càrrec dels mercats de la ciutat de Belgrad, durant la Nit dels Mercats de Belgrad. L'acte va consistir en un festival a l'aire lliure amb música en viu i focs artificials al mercat central de Skadarlija.

La campanya «Love your local market» va néixer a Anglaterra i la coordina la unió mundial de mercats majoristes World Union of Wholesale Markets (WUWM) des de l'any 2014. La Diputació de Girona i els mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s'hi van incorporar el passat 2018 mitjançant l'Institut de Mercats de Barcelona, Mercabarna i la Diputació de Barcelona, que coordinen la campanya a Catalunya, de la qual enguany celebrem la segona edició a les terres gironines.

Es tracta del major esdeveniment de mercats mai vist. L'any 2018 més de quatre mil mercats de dinou països diferents (Portugal, el Brasil, el Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Polònia, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong, els Estats Units, l'Índia i Espanya) van participar en la campanya i enguany s'espera superar aquest nombre. La trobada, doncs, acollirà uns quants milions de visitants.

Aquesta festa convivial i popular pretén focalitzar l'interès en els mercats a través de múltiples activitats. Gràcies a aquest esdeveniment es visualitzen a escala internacional el dinamisme i la modernitat dels mercats com a espais preparats per als reptes de la nova ciutadania.

La campanya té el propòsit de fer que els consumidors parlin de manera activa del seu mercat local i que se'l facin seu com un espai on, a banda d'adquirir productes, aprenen a valorar-los i a utilitzar-los i se senten acompanyats i assessorats.

Els objectius de la campanya internacional són els següents:

1.    Posar en relleu el paper dels mercats, que dinamitzen i revitalitzen els centres urbans on estan ubicats i que fan fàcil l'adquisició de productes frescos i de confiança, sense necessitat de grans desplaçaments.

2.    Incloure el major nombre d'actors possible per poder dissenyar accions impactants que involucrin el màxim nombre de ciutadans.

3.    Mostrar internacionalment els trets que enriqueixen els mercats i els valors que tenen en comú.


Aquests són els llocs web d'alguns dels participants en la campanya:

Regne Unit:     www.loveyourlocalmarket.co
França:         www.jaimemonmarche.com
Alemanya:       www.erlebedeinenmarkt.org
Grècia:         www.loveyourlocalmarket.gr
Bèlgica:        www.lylm.be
Galícia:          www.quereoteumercado.gal
Barcelona:     www.estimaelteumercat.cat
Espanya:       www.megustamimercado.es
Irlanda:         www.loveyourlocalmarket.ie




ÀMBITPromoció econòmica

Documentació