Notícies

La sisena edició del Vívid, el mes de l'enoturisme a la Costa Brava, es posa en marxa aquesta setmana amb un 40 % de les entrades venudes i una desena d'activitats amb les places exhaurides

Foto : La sisena edició del Vívid, el mes de l'enoturisme a la Costa Brava, es posa en marxa aquesta setmana amb un 40 % de les
Aquest 5 d'abril s'inicia la sisena edició de Vívid, un mes sencer d'activitats enoturístiques. La iniciativa promocional, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com el centenar de membres que integren el club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà. En les seves primeres edicions, el Vívid s'ha convertit en un dels esdeveniments enoturístics més importants que se celebren anualment a Catalunya. La proposta compleix la sisena edició, consolidada com una activitat de referència en el sector vitivinícola del país. Abans de la seva inauguració, el Vívid ja ha venut més del 40 % de les entrades i una desena d'activitats programades ja han exhaurit les places disponibles.

L'esdeveniment es posa en marxa aquest cap de setmana amb una quinzena d'activitats concentrades principalment al Baix Empordà. Una de les activitats més destacades d'aquest primer cap de setmana és la tercera edició de la Marxa Popular entre Vinyes, que es fa a la localitat de Calonge i Sant Antoni. Els participants faran un recorregut circular entre vinyes i per tres cellers del municipi: Clos d'Agon, Mas Eugeni i Viníric. Guiats pels propietaris, els participants visitaran les instal·lacions de cada celler, on tastaran els seus vins i les tapes elaborades pels restauradors del col·lectiu Cuina de l'Empordanet. Aquesta proposta acull també la trobada d'instagramers #InstaVívid.

Altres propostes destacades del primer cap de setmana són el tast de l'actor Carlos Latre, a Vins i Licors Grau, que escollirà els vins de la DO Empordà que més li agraden i els compartirà amb els participants de l'activitat. En aquest àmbit cal remarcar el tast del poeta Josep Pedrals i la sommelier Clara Antúnez al celler Brugarol, que maridarà poemes i vins, o el monòleg maridat de l'actriu Anna Bertran amb vins del celler Oliveda, que tindrà lloc al convent dels Caputxins de Figueres.

La programació d'aquests primers dies també proposa El misteri de Bacus, un room escape al celler Mas Oller; un tast de flors i vins a càrrec de la xef Iolanda Bustos a les vinyes del celler Mas Geli; un menú degustació maridat amb vins empordanesos al restaurant La Tastaolletes, o una visita amb sopar al celler Mas Eugeni, de Calonge.

Activitats inclusives

Concretament, aquest cap de setmana s'han programat una visita amb tast al celler La Vinyeta per a persones amb mobilitat reduïda i una visita amb tast al Museu del Suro de Palafrugell per a persones invidents, els seus acompanyants i públic en general.

Mantenint la tendència dels darrers anys, aquesta edició també té un nombre limitat d'activitats, de prop d'una cinquantena, amb la intenció d'oferir una proposta més qualitativa que quantitativa, que converteixi l'esdeveniment en un aparador de les ofertes enoturístiques més singulars de la Costa Brava. En la mateixa línia de millores, les activitats s'han tornat a agrupar per zones i setmanes, per concentrar-les cronològicament i geogràficament, amb l'objectiu de facilitar l'accés dels visitants i propiciar la realització de més d'una experiència. Les activitats es distribuiran per setmanes en aquestes zones: Baix Empordà, la plana de l'Empordà, l'Albera i el cap de Creus.

El Vívid manté el sistema de venda en línia, mitjançant el web vivid.costabrava.org, a fi de facilitar als usuaris la compra de les entrades de les diverses experiències i comercialitzar paquets amb ofertes combinades.

La iniciativa es dona a conèixer mitjançant el portal web oficial, la publicació d'un programa de mà i una campanya de comunicació en mitjans tradicionals i digitals, específicament a les xarxes socials. Les oficines de turisme de la demarcació també divulgaran el festival.