Notícies

Trobada anual del Patronat de Turisme Costa Brava Girona amb els mitjans de comunicació

Foto : Trobada anual del Patronat de Turisme Costa Brava Girona amb els mitjans de comunicació
Aquest dimarts ha tingut lloc la trobada anual del Patronat de Turisme Costa Brava Girona amb els mitjans de comunicació per tal d'informar de les xifres de l'activitat turística a la demarcació de Girona de l'any 2018, del balanç de l'activitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona en l'exercici 2018, i també per presentar-ne el Pla d'Accions 2019.

L'acte ha comptat amb la participació de Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Jaume Dulsat, vicepresident primer executiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

De cara a aquest 2019, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona disposarà d'un pressupost de 7.423.922 euros:
-    Aportació de la Diputació: 6.722.222 euros
-    Aportació pública i privada: 701.700 euros

El Patronat de Turisme preveu dur a terme durant aquest 2019 fins a 23 accions referents per promoure el territori, entre les quals, a banda de les nombroses presentacions de la destinació arreu d'Europa o als Estats Units, es preveu impulsar esdeveniments com el Sea Otter Europe Costa Brava Bike Show, més enfocat al turisme esportiu, o l'organització del Costa Brava Challenge Week, per a turisme de negocis. També té previst impulsar i desenvolupar el projecte de candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera 2021. Com a productes més petits, promourà la creació d'unes infusions sobre la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

De cara a aquest any, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona prioritzarà les accions en els que considera «mercats estel·lars», com són França i el Regne Unit, on se centraran els esforços més grans de promoció. També destinarà importants accions en els que considera «mercats prioritaris», que també ofereixen oportunitats de negoci, ja sigui per les característiques de creixement, per l'interès estratègic o per la demanda efectiva. Són Catalunya, Madrid, el País Basc, Alemanya, el Benelux, els països nòrdics, Suïssa, els països de l'est d'Europa, Israel i els EUA. Finalment, també hi ha els mercats considerats «valuosos»: Itàlia, Irlanda, Polònia, Austràlia i el sud-est asiàtic.

Pel que fa a les previsions per a aquest any, es preveu que sigui «un gran any turístic sense arribar a l'excepcionalitat de l'anterior», en referència al 2017. En aquest mateix sentit, es va insistir que l'important és que es vagi mantenint la tendència del turista que augmenta la despesa mitjana i no tant que augmenti el nombre de visitants. De tota manera, Miquel Noguer i Jaume Dulsat han insistit que això també dependrà en certa mesura de les condicions meteorològiques i de la competència de les altres destinacions de la Mediterrània.

Pla d'Accions i Objectius 2019
En futurs exercicis l'horitzó que es marca el Patronat de Turisme és:

1.    Treballar pel sector turístic de la demarcació (es compta amb 870 entitats i empreses associades al Patronat).

2.    Rejovenir les marques Costa Brava i Pirineu de Girona, amb un conjunt de productes diferenciats que tinguin un valor afegit.

3.    Desenvolupar la sostenibilitat turística (4 D): diversificar l'oferta, deslocalitzar el turisme, desestacionalitzar l'activitat i augmentar la despesa del visitant (es treballa per tenir turistes més sostenibles).


Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha destacat que «aquest 2019 hem començat amb molta empenta i amb projectes estratègics de llarg recorregut, que beneficiaran tot el territori i la imatge que projectem de les nostres marques als mercats turístics per a la nostra destinació, com són els treballs en la candidatura per obtenir el segell de Reserva de la Biosfera a la Costa Brava o bé els treballs per la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona per als Jocs d'Hivern 2030».

També s'ha remarcat que el Pla d'Accions i Objectius 2019 del Patronat incidirà en els mercats estrella com ara França i el Regne Unit, i en mercats prioritaris com Alemanya, Benelux, Països Nòrdics, països de l'Est, Suïssa, els Estats Units i Israel, entre d'altres.

En definitiva, el 2019 el Patronat de Turisme Costa Brava Girona segueix renovant el model turístic del país i potenciant el desenvolupament de l'activitat turística sostenible a la demarcació de Girona,  conjuntament amb les administracions, entitats i empreses gironines, i la col·laboració de l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

També Jaume Dulsat, vicepresident primer executiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha insistit que l'important és que es vagi mantenint la tendència del turista que augmenta la despesa mitjana i no tant que augmenti el nombre de visitants. «La Costa Brava no necessita més turistes al juliol i a l'agost, sinó que hem d'apostar per un turisme amb elevada capacitat econòmica disposat a gastar més diners al territori gironí».