Comunicat Consorci Costa Brava

Foto : Comunicat Consorci Costa Brava
El CCB és un ens públic integrat pels 27 municipis de la Costa Brava, manifesta que des del 2014 s'han fet auditories anuals de control financer, a partir de les quals s'han anat aplicant les observacions i recomanacions indicades. A més, assenyala que s'ha modificat l'estructura orgànica de l'ens, el qual s'ha dotat dels mitjans necessaris per adequar-se a la normativa vigent en totes i cadascuna de les seves activitats.

Sobre l'informe en concret, el CCB manifesta que:

·    La Sindicatura de Comptes únicament detecta irregularitats, que s'han esmenat, en diversos procediments administratius, i aquestes irregularitats cal atribuir-les a la manca de personal que hi havia al CCB. Tot i això, en cap moment posa en qüestió que les irregularitats vagin més enllà de tràmits administratius.

·    La Sindicatura recomana fer un nou contracte de gestió de sanejament de la Costa Brava. Sobre aquest tema, el CCB esmenta que el passat mes de gener va trametre a la Diputació de Girona la documentació necessària per iniciar la licitació del contracte, i que s'ha signat un conveni.

·    Sobre el contracte d'abastament en alta de la Costa Brava, la Sindicatura recomana fer un nou contracte. El CCB assenyala que el mes de setembre, la seva Junta de Govern va ordenar als serveis tècnics la redacció de la documentació necessària per fer una nova licitació, que està a punt de finalitzar.

·    En relació amb els contractes menors, el CCB assegura que licita la gran majoria dels contractes menors (exceptuant els d'urgència i emergència) amb publicitat i concurrència (perfil del contractant), tot i que legalment no és obligatori.

·    A més, el CCB ha volgut destacar que ha aprovat una nova plantilla i s'ha dotat de personal administratiu i tècnic per assumir aquestes obligacions; i que s'han signat i aprovat els dos convenis de personal, tant el de laborals com el de funcionaris.

·    Pel que fa als subministraments i serveis repetitius, que s'han anat contractant anualment, el CCB indica que està elaborant un pla per licitar-los en períodes plurianuals.

* El CCB és un ens públic integrat per la Diputació de Girona i els 27 municipis de la Costa Brava que gestiona el cicle de l'aigua i les depuradores en alta per a més d'1 milió d'usuaris, locals i forans.