Notícies

S'intensifica la promoció de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona al mercat català

Foto : S'intensifica la promoció de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona al mercat català
Els dies 29 i 30 de maig el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha organitzat tres accions promocionals, comercials i de comunicació dirigides a vuitanta agents de viatges, setanta agents d'empreses organitzadores d'esdeveniments i una dotzena de mitjans de comunicació de Barcelona per promocionar l'oferta turística de la demarcació de Girona al mercat català.

El vespre del dimarts 29 de maig, a l'Hotel W de Barcelona, el Patronat de Turisme va dur a terme l'acció Workshop Costa Brava Girona, en què van reunir-se trenta-tres empreses i entitats turístiques gironines i més de vuitanta professionals d'agències de viatges de l'àrea metropolitana de Barcelona interessades en productes, circuits i paquets de vacances enogastronòmics, culturals, escolars, inclusius, de salut i benestar i d'activitats a la natura. L'esdeveniment tenia com a fil conductor la celebració d'una revetlla de Sant Joan a la Costa Brava i, en aquest marc, els representants gironins feien treball en xarxa (networking) amb els agents de viatges assistents. L'acte va comptar amb una presentació de la destinació i, tot seguit, amb un àpat amb degustació de vins de la Ruta del Vi DO Empordà. A la sessió de treball (workshop) va assistir Pere Vila, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
Avui, dimecres 30 de maig, a l'espai Pangea The Travel Store de Barcelona, s'organitzen dues accions destinades a presentar l'oferta cultural i l'oferta de turisme de negocis de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

Dades del turista català a Catalunya

Segons fonts de l'Observatori de Treball i Model Productiu, el turista català representa el 37,1 % de la quota de mercat del turisme a Catalunya. L'any 2017, el turista català va gastar a la destinació un total de 1.697,6 milions d'euros.
Pel que fa a les motivacions de viatge dels catalans a Catalunya, es recull que més de la meitat viatgen per oci, lleure o vacances i que majoritàriament ho solen fer els caps de setmana. Quant al transport, el 74,2 % dels catalans viatgen amb cotxe, i la resta ho fan en tren, i solen fer una estada mitjana de 3,1 dies.
El 96,9 % dels catalans organitza els viatges sense contractar cap paquet turístic i se sol allotjar en cases de familiars o amics.