Notícies

L'oferta turística de la Costa Brava es promociona per primera vegada a la fira professional ILTM Àsia Pacífic, a Singapur

Foto : L'oferta turística de la Costa Brava es promociona per primera vegada a la fira professional ILTM Àsia Pacífic, a Singap
Una cinquantena d'operadors turístics asiàtics s'interessen per l'oferta d'allotjament de luxe de la demarcació de Girona, la cultura i l'oferta de golf i enogastronomia, i el turisme de reunions de la Costa Brava a la primera fira professional ILTM Àsia-Pacífic de Singapur.

Del 21 al 24 de maig el Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona participa a la primera edició de la fira ILTM Àsia-Pacífic, Internacional Luxury Travel Market, que té lloc a Singapur per promocionar l'oferta específica de productes, activitats i serveis d'alta gamma i exclusius de les comarques gironines, entre operadors turístics com ara Valerie Wilson Travel, Quotient Travel Planner, Abercrombie & Kent, Kuoni Travel.


Avui el Vicepresident primer, Miquel Noguer, participa en un esdeveniment al creuer The Royal Albatross, a l'estret de Malacca. Catalunya s'hi promociona davant d'uns 80 operadors turístics asiàtics, amb 3 destinacions mediterrànies més (França, Mònaco i Espanya)

Aquesta primera fira, que es diferencia de la ILTM de Xangai a la Xina, reuneix prop de vuit-cents professionals del sector turístic d'arreu del món de seixanta-dos països.

En el decurs de tres intenses jornades, i des d'un espai promocional dins l'estand de Catalunya, representants del Patronat de Turisme Costa Brava Girona hi participen amb l'objectiu de difondre els atractius i els productes turístics de la demarcació de Girona, com a complement de l'oferta de la capital de Barcelona. Concretament s'hi promociona l'oferta d'allotjament de luxe de la demarcació, cultura i golf, compres i enogastronomia, i turisme de reunions, així com diverses experiències turístiques de qualitat que ofereixen empreses específiques de la demarcació.

A la fira, el Patronat de Turisme mantindrà cinquanta-tres entrevistes amb operadors de viatges i periodistes especialitzats en turisme de diversos països asiàtics. Així mateix, dins l'estand de Catalunya hi ha coexpositors com FC Barcelona, Barcelona Premium, Montserrat, Torres i DMC Premium Traveler Barcelona, entre d'altres.

Entre els actes paral·lels de la fira ILTM Àsia-Pacífic més rellevants, hi ha l'esdeveniment Mediterranean Wave, en el qual quatre destinacions europees -França, Mònaco, Espanya i Catalunya- s'agrupen per oferir una presentació conjunta i exclusiva de diverses destinacions mediterrànies a una vuitantena d'operadors asiàtics.


El mercat asiàtic, un mercat amb bones perspectives de creixement


Segons l'Agència Catalana de Turisme sobre el mercat emissor de turisme d'Àsia-Pacífic 2017, el nombre de turistes provinents de tota l'àrea geogràfica d'Àsia-Pacífic (Japó, Xina, Austràlia, Corea del Sud, Índia, Indonèsia, Singapur, Malàisia, Tailàndia i Filipines) a Catalunya va registrar 1,8 milions de turistes (un 4 % més que l'any 2016).

Els mercats turístics emissors de la zona d'Àsia-Pacífic continuen prioritzant els intermediaris i les agències tradicionals a l'hora de comprar les seves vacances a Catalunya. El turista asiàtic escull com a establiments hotels de quatre i cinc estrelles, cèntrics i preferiblement pertanyents a les grans cadenes internacionals. Barcelona revalida la primera posició com a destinació més visitada, tot i que Girona i la Costa Brava comencen a despuntar més per als mercats de Corea del Sud i Singapur.

La tendència de mercat indica que el nombre d'arribades a Catalunya de turistes benestants amb una predisposició molt alta a la despesa continuarà creixent en els propers anys i que batrà rècords tant en el nombre total de turistes com de despesa generada.