Notícies

Es dona el tret de sortida a la campanya internacional «Els mercats, a prop del teu cor»

El mercat de Salt ha donat avui el tret de sortida a la campanya «Els mercats, a prop del teu cor» (Markets: close to your heart) que tindrà lloc fins al 31 de maig i que compta amb el suport de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) i la Diputació de Girona. Fruit d'aquesta campanya, els mercats municipals de Salt, Girona, Olot, Palamós, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols ofereixen durant quinze dies als visitants art, música, demostracions culinàries, sessions de cuina, sortejos, tapes i visites.

El mercat de Salt ofereix, concretament, sessions de cuina saludable i sortejos de lots de compra sostenible; el mercat del Lleó de Girona farà demostracions culinàries amb degustació; el mercat d'Olot, visites, degustació de productes i un taller de cuina saludable amb productes del mercat; el mercat de Palamós, teatre al mercat amb animació pirata i un vermut de tapes al mercat; el mercat de Palafrugell, art, música i gastronomia, i el mercat de Sant Feliu de Guíxols, un taller d'elaboració de productes de mercat utilitzant un robot de cuina. Totes les propostes estan elaborades en el context d'un comerç de proximitat i un estil de vida saludable.

L'acte d'inici de campanya ha comptat amb la participació, entre d'altres, de Jordi Viñas, alcalde de Salt; Pep Berga, vicepresident de l'Associació de Comerciants del Mercat de Salt;
Àlex Barceló, tinent d'Alcaldia i regidor de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament de Salt, i Elena Díez, coordinadora del programa Comerç Verd.

Les persones que vulguin participar en les activitats que proposen els mercats poden adreçar-se als mercats en persona o contactar amb:

Mercat del Lleó de Girona: 972 217 954
info@mercatlleo.cat

Plaça del mercat d'Olot: 972 260 152 Ext.1
olotmercat@gmail.com

Mercat de Palamós: 630 379 461
mercatmunicipalpalamos@gmail.com

Mercat de Palafrugell: 972 61 18 20
ipep@palafrugell.cat

Mercat de Salt: 972 233 826
mercatdesalt@gmail.com

Mercat de Sant Feliu de Guíxols: 972 327 033
industria@guixols.cat

«Els mercats, a prop del teu cor» (Markets: close to your heart)

Els mercats formen part del desenvolupament dels nostres pobles i ciutats i de la nostra història recent, perquè aporten a la ciutadania elements bàsics de consum, però també fomenten els fluxos de persones cap a aquests espais de trobada, relació i intercanvi de coneixement.

Encara ara els mercats continuen al cor de moltes persones com a llocs on anar a comprar amb garantia de qualitat i de proximitat, i també com a llocs on trobar coneguts i amics i compartir una estona d'oci. Són, en definitiva, símbols de vida agradable. El repte actual és acostar els mercats a un públic més jove. En aquest sentit, la campanya vol visualitzar internacionalment el dinamisme i la modernitat dels mercats com a espais preparats per als reptes de la nova ciutadania.

La campanya va néixer a Anglaterra i la coordina la Unió Mundial de Mercats Majoristes (World Union of Wholesale Markets) des de l'any 2014. La Diputació de Girona i els mercats que formen la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s'incorporen aquest 2018 de la mà de l'Institut de Mercats de Barcelona, Mercabarna i la Diputació de Barcelona.

Es tracta del major esdeveniment de mercats mai vist. L'any 2017 prop de quatre mil mercats de divuit països diferents (Portugal, Brasil, Regne Unit, França, Alemanya, Holanda, Polònia, Itàlia, Irlanda, Bèlgica, Grècia, Dinamarca, Suècia, Hongria, Sèrbia, Hong Kong, Estats Units i Espanya) van participar en la campanya i enguany s'espera superar aquest nombre. La trobada, doncs, acollirà uns quants milions de visitants.

Cada mercat fa una proposta diferent per acostar-se als consumidors i transmetre aquests valors, amb l'objectiu de crear una atmosfera divertida i implicar al màxim els municipis durant aquest període.

La campanya internacional té tres objectius:

1. Posar en relleu el paper dels mercats.
Dinamitzar i revitalitzar els centres urbans on es troben ubicats, per fer fàcil l'adquisició de productes frescos i de confiança sense necessitat de grans desplaçaments.

2. Incloure el major nombre d'actors possibles, per poder dissenyar accions impactants que involucrin el màxim nombre de ciutadans possible.

3. Mostrar internacionalment quins són els trets que fan dels mercats uns espais rics i amb valors comuns.

Les accions tindran lloc durant tot el mes de maig, seguint diferents criteris segons els països. Els actes centrals en l'àmbit internacional han estat del 4 al 6 de maig a Atenes (Grècia).

ÀMBITCiutadaniaPromoció econòmica