Notícies

La Costa Brava es promociona a Manchester junt amb Pep Guardiola i el Girona FC

L'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es promociona a la ciutat britànica de Manchester entre agents de viatges, operadors turístics i mitjans de comunicació, amb la col·laboració de Pep Guardiola, el Girona FC, la companyia aèria Jet2 i una delegació d'empresaris turístics gironins.

Seguint l'estratègia promocional del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, dirigida a captar turistes dels principals mercats emissors de turisme europeus per a les destinacions gironines, els dies 11 i 12 d'abril l'entitat organitza un cicle d'accions comercials i promocionals a Manchester (Regne Unit) per divulgar l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre agents de viatges, operadors turístics, companyies aèries i mitjans de comunicació del nord-est d'Anglaterra.

Coincidint amb el creixement del nombre de companyies aèries britàniques (Jet2, Ryanair, Thomas Cook i TUI) que connectaran la ciutat de Manchester amb l'Aeroport Girona-Costa Brava la temporada de primavera i estiu 2018, i amb l'increment de turistes que l'operador Jet2Holidays estima portar a la Costa Brava (fins a 180.000), es durà a terme un programa de presentacions mitjançant un centre d'atenció telefònica o call center de la companyia Jet2, diversos tallers o workshops i presentacions de destinació amb la participació de tretze empreses turístiques gironines.

Aquesta acció s'endega aprofitant el vincle existent entre els clubs de futbol Manchester City i el Girona FC, i gràcies a l'acord de patrocini vigent entre la Diputació de Girona i el Girona FC, per tal de promocionar la Girona i la marca Costa Brava en el mercat britànic.

Així doncs, el dimecres 11 d'abril va tenir lloc la presentació de la destinació Costa Brava a la seu de la companyia Jet2 de Manchester, adreçada a venedors de viatges. Aquesta mateixa acció s'ha reproduit l'endemà, 12 d'abril, a la seu que la companyia té a la ciutat de Leeds. La tarda del dimecres 11 d'abril, es va realitzar un taller específic de Jet2 amb la participació d'empreses turístiques gironines i la presència de Pere Vila, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Aquest dijous 12 d'abril, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha organitzat l'acte promocional principal a Manchester, amb la participació de Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Pep Guardiola, entrenador del Manchester City i ambaixador de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, i Delfí Geli, president del Girona FC, entre altres directius dels clubs Manchester City i Girona FC, dirigida a agents de viatges, operadors i mitjans de comunicació del nord-est d'Anglaterra.

L'acte ha consistit en un taller, seguit d'una presentació de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona i d'un còctel amb productes catalans i vins de la DO Empordà, amb l'objectiu de donar a conèixer el conjunt de l'oferta turística de la demarcació de Girona.


Dades del mercat britànic

El mercat britànic, amb una quota de l'11,4 % i més de dos milions de turistes durant el 2017, continua sent un any més el segon mercat emissor més important per a Catalunya després del francès, amb 2.161.400 visitants (un 4,9 % més que el 2016).

La despesa total dels turistes britànics durant el 2017 va ser de 1.662 milions d'euros. La despesa mitjana acumulada va ascendir a 800 euros per turista i la despesa diària va ser entorn de 138 euros per turista i dia, una de les més altes en l'àmbit europeu.

Catalunya és una de les destinacions preferides pels turistes britànics per diversos motius, entre d'altres, la bona relació qualitat-preu, un clima suau i favorable, platges excel·lents, un bon entorn natural i recursos complementaris com la cultura i la gastronomia.

El turista britànic viatja principalment en parella o amb la família i, seguidament, en viatges per a grup d'adults.

En termes generals, l'estada mitjana dels turistes britànics a Catalunya és de 6,5 dies, tot i que la tendència apunta a fer més vacances durant l'any però de menor durada. El 72,1 % dels britànics s'allotja en hotels de tres o quatre estrelles.


Dijous 12 d'abril: 
El dijous 12 d'abril al vespre, a Manchester, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va organitzar una presentació de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per a seixanta-cinc agents de viatges i periodistes anglesos amb la participació de Pep Guardiola i el Girona FC.

Aquesta acció s'endega aprofitant el vincle existent entre els clubs de futbol Manchester City i Girona FC, i gràcies a l'acord de patrocini vigent entre la Diputació de Girona i el Girona FC, per tal de promocionar Girona i la marca Costa Brava en el mercat britànic.

En la salutació als assistents, Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, va manifestar «aquesta és una acció turística de primer nivell. Expliquem la destinació, les connexions i els paquets turístics, i reforçar-ho amb paraules de Pep Guardiola és fantàstic». Dulsat ha afegit «el club té un acord amb el Manchester City, ha pogut presentar el seu projecte vinculat a la ciutat i a les comarques gironines, i tots ens en beneficiem». Seguidament, el president del Girona FC, Delfí Geli, va comentar  «estem contents i orgullosos de representar la nostra ciutat i les nostres comarques. El Girona és un valor per a la Costa Brava i el Pirineu de Girona, i volem estar al seu costat». Geli ha remarcat «accions com aquestes ajuden a fer que ens visiti molta gent, i això facilita que coneguin l'experiència de venir a Montilivi».Finalment, Pep Guardiola, tècnic del Manchester City i ambaixador de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, va dirigir-se als assistents amb el missatge «us convido, a tots, a anar a la Costa Brava, el millor lloc de Catalunya per anar de vacances».


ÀMBITTurisme