Notícies

Els Premis G!, la festa del turisme gironí, celebren  la dotzena edició

Foto : Els Premis G!, la festa del turisme gironí, celebren  la dotzena edició

L'empresari del sector hoteler Josep Maria Molist i Codina, la Facultat de Turisme de la UdG, la Cuina de Sils i les cinc estacions d'esquí del Pirineu de Girona són els guardonats en els Premis G! honorífics. Els Premis G! de comunicació s'han concedit als treballs publicats i divulgats al diari britànic Financial Times Weekend, a la revista alemanya Kulinariker.de i al canal YouTube de Lonely Planet. Finalment, el premi en la categoria de recerca i investigació Yvette Barbaza s'ha concedit a l'estudi «L'impacte econòmic del cicloturisme de carretera a les comarques de Girona».

 

Els Premis G! de turisme de les comarques de Girona, organitzats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, en la dotzena edició han reunit dues-centes cinquanta persones entre autoritats, guardonats i representants del sector turístic gironí. Es divideixen en tres categories: es lliuren guardons honorífics i premis de comunicació i de recerca i investigació turística.

El lliurament dels premis d'aquesta edició ha tingut lloc aquets dijous, 15 de març, a les 18.45 h, a l'Hotel Carlemany de Girona. El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila, ha presidit l'acte.

 

Guardonats dels Premis G! 2017 de turisme de les comarques gironines

Premis honorífics

XII Premi G! Josep Pujol i Aulí a la tasca professional, per a Josep Maria Molist i Codina, en reconeixement de la seva vàlua i llarga trajectòria professional en l'àmbit del turisme al capdavant d'Evenia Hotels, de Lloret de Mar, per haver projectat la imatge de la Costa Brava arreu del món.

XII Premi G! Xiquet Sabater al projecte empresarial, per a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, en reconeixement de l'excel·lent tasca desenvolupada per la institució al llarg dels anys en la formació exemplar dels estudiants de turisme, per haver situat la facultat com a referent mundial en aquest àmbit.

VI Premi G! especial Jordi Comas i Matamala, per a les estacions d'esquí de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya -La Molina, Vall de Núria i Vallter 2000-, Masella i Guils Fontanera, en reconeixement de l'excel·lent tasca desenvolupada per aquestes entitats i empreses, al llarg dels anys, pel que fa a la promoció dels esports d'hivern i del Pirineu de Girona arreu del món.

III Premi G! especial Juli Soler i Lobo, per a la Cuina de Sils, en reconeixement de la trajectòria d'aquest col·lectiu en els darrers 25 anys, per haver tingut com a objectiu projectar i difondre la cuina tradicional catalana arreu del món.

Premis de comunicació turística

XII Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans escrits, dotat amb 5.000 euros, per al periodista britànic Paul Richardson, per l'article «Fork in the Road», publicat al diari Financial Times Weekend, en reconeixement de la qualitat del text i per la seva contribució a la projecció de l'enogastronomia de la Costa Brava.

El XII Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans audiovisuals, dotat amb 5.000 euros, va quedar desert per decisió del jurat.

VI Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans digitals, dotat amb 3.000 euros, per a la periodista portuguesa Carola Faber, per la col·lecció d'articles publicats a la revista digital Kulinariker.de, en reconeixement de la qualitat dels continguts, la temàtica i l'audiència assolida, i per haver contribuït a la projecció de la Costa Brava com a destinació enogastronòmica.

II Premi G! de comunicació de les comarques gironines, en la categoria de mitjans audiovisuals digitals, dotat amb 3.000 euros, per al periodista videobloguer Emiliano Bechi Gabrielli, pels vídeos «Spain From the Source», publicats al canal YouTube de Lonely Planet, en reconeixement de la qualitat de la imatge, l'audiència assolida i la difusió dels atractius paisatgístics, culturals i gastronòmics de la Costa Brava i del Pirineu de Girona.


Premi de recerca i investigació Yvette Barbaza

VIII Premi G! de recerca Yvette Barbaza al millor treball de recerca, dotat amb 6.000 euros, per a la proposta del projecte titulat «L'impacte econòmic del cicloturisme de carretera a les comarques de Girona», de María Belén Malina Kohn i Tomás Rodríguez Aliciardi, que té com a objectiu principal determinar els efectes econòmics de l'oferta ciclista de carretera a la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

Els Premis G! de les comarques gironines són uns guardons de turisme que el Patronat de Turisme va crear el 2005 amb l'objectiu de reconèixer i premiar la trajectòria i la bona gestió empresarial dels professionals turístics gironins. Alhora, amb els premis de comunicació, també es vol estimular la difusió a l'exterior dels recursos i atractius turístics de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, i promoure, amb el premi de recerca, el coneixement científic d'aquesta activitat aplicada a les comarques de Girona.

El president de la Diputació de Girona, Pere Vila, com a president també del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, va destacar: «En l'exercici 2017, el Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona, amb el suport de més de 850 entitats i empreses associades als nou clubs de màrqueting de producte, va desenvolupar i executar un pla d'accions ambiciós amb més de 583 accions promocionals directes, que han permès assolir alts nivells de difusió i comercialització dels nostres productes, a nivell nacional i internacional, i notorietat de les marques Costa Brava i Pirineu de Girona arreu del món». I també va afirmar: «Aquest 2018 hem començat amb molta empenta i amb projectes estratègics de llarg recorregut, que beneficiaran tot el territori i la imatge que projectem de les nostres marques als mercats turístics prioritaris per a la nostra destinació». I va concloure dient que «Amb tota seguretat la unió en el treball constant de les institucions públiques gironines amb l'empresariat privat fa que siguem un model d'èxit reiterat. Junts seguim amb l'objectiu d'aconseguir l'excel·lència plena».