Notícies

La Costa Brava i el Pirineu de Girona es promocionen a Israel

Foto : La Costa Brava i el Pirineu de Girona es promocionen a Israel
Amb motiu de la celebració de la fira de turisme més important d'Israel, IMTM, que té lloc els dies 6 i 7 de febrer a Tel-Aviv, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona duu a terme una acció promocional específica adreçada a mitjans de comunicació i operadors turístics israelians.

Concretament, ahir, 5 de febrer, va tenir lloc la presentació en hebreu de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona adreçada a una quinzena de periodistes i agents de viatge del país amb la finalitat de divulgar i promocionar l'oferta turística de la destinació i les novetats en l'oferta turística del territori.

L'acció es va organitzar amb el suport de l'Agència Catalana de Turisme i va comptar amb la participació de Miquel Noguer, vicepresident primer de la Diputació de Girona, i Xavier Espasa, director general de l'Agència Catalana de Turisme.

Posteriorment, en el marc de la fira IMTM, i des de l'estand promocional de Catalunya amb la marca Pirineus, es va divulgar específicament l'oferta turística, cultural i d'activitats a la natura entre els visitants professionals i públic final. El visitant a la fira recull informació sobre rutes en parcs i espais naturals protegits i sobre patrimoni jueu de localitats com Girona, Besalú i Castelló d'Empúries, entre altres.

Miquel Noguer, vicepresident de la Diputació de Girona, manifesta «promocionar-nos en mercats emissors de turisme de mitja distància contribueix a diversificar el ventall de clients que arriben a la destinacions gironines i ens permet oferir-los productes turístics específics». Noguer afegeix «el turista israelià que visita la demarcació de Girona valora gaudir de productes i experiències turístiques relacionades amb rutes de senderisme, visites culturals vinculades amb el llegat jueu i la descoberta de la gastronomia local».


Dades del mercat israelià

Segons un estudi de l'Agència Catalana de Turisme, el 2016 van visitar Catalunya 184.200 israelians. En els darrers tres anys s'ha registrat un augment del 224,91 % en el nombre d'arribades de turistes israelians a Catalunya, essent Catalunya la primera destinació de l'Estat espanyol pel que fa a arribades de turistes d'aquest país.
Pel que fa a la despesa, el turista israelià gasta una mitjana de 314 euros diaris (gairebé el doble de la mitjana dels turistes internacionals) i una mitjana de 1.252,30 euros per estada al nostre país.

L'israelià és un turista que destaca per una marcada propensió a realitzar viatges a l'estranger. El viatger israelià tipus té entre 25 i 59 anys, però, han augmentat sobretot els viatges realitzats per persones més grans de 65 anys. El turista israelià és força independent i planeja les seves vacances amb molta autonomia. El mes predilecte per a les vacances és agost, seguit de juliol, setembre, octubre, juny, maig i abril, en aquest ordre.
Com a canals de venda, a banda dels canals tradicionals i el canal online, destaca la venda de paquets i serveis turístics per telèfon per part dels agents de viatges, que representen una peça fonamental per a la venda de viatges.

Catalunya és una destinació molt coneguda i apreciada a Israel. Barcelona és el principal focus d'atracció, però sobretot destaca l'interès pels Pirineus. La recent creació de productes turístics relacionats amb el patrimoni hebreu a Catalunya i la potenciació dels lligams entre ambdues comunitats són factors imprescindibles per mantenir i incrementar els fluxos turístics provinents d'Israel.