Notícies

L’oferta turística de la Costa Brava es promociona per primera vegada a la fira professional ITB d’Àsia, a Singapur

Del 25 al 27 d’octubre l’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona és present a la fira professional més important d’Àsia-Pacífic, la ITB Àsia, que té lloc a Singapur. La fira reuneix prop d’11.000 professionals del sector turístic d’arreu del món i 846 expositors de 110 països.

En el decurs de tres intenses jornades, des d’un espai promocional dins l’estand de Catalunya, representants del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona hi participen amb l’objectiu de difondre els atractius i productes turístics de la demarcació de Girona, com a complement a l’oferta de la capital de Barcelona. Concretament s’hi promociona l’oferta d’allotjament de luxe de la demarcació, cultura i golf, compres i enogastronomia, i turisme de reunions, així com diverses experiències turístiques de qualitat que ofereixen empreses específiques de la demarcació.
Així mateix, a la fira es mantindrà una trentena d’entrevistes amb operadors de viatge i periodistes especialitzats en turisme de diversos països asiàtics.

En paral·lel a la fira, avui dimecres, 25 d’octubre, s’han dut a terme dues presentacions de la destinació adreçades a mitjans de comunicació i operadors turístics, respectivament. A la trobada amb premsa han assistit una quinzena de mitjans de comunicació entre els quals hi havia Esquire Singapore, Singapore Tatler, Travel Inspiration 360 i Singapore Airlines Inflight Magazine. A la trobada amb agents de viatges d’agències han assistit representants d’agències majoristes com CSTravel, Quotient Travel Planner, Pacific Arena, Travel Wander o Viewer’s Choice, entre d’altres.

El mercat asiàtic, un mercat amb bones perspectives de creixement

Segons les previsions de l’Agència Catalana de Turisme sobre el mercat emissor de turisme d’Àsia-Pacífic per a finals de 2017, s’espera que el nombre de turistes provinents de tota l’àrea geogràfica d’Àsia-Pacífic (Japó, Índia, Indonèsia, Malàisia, Corea del Sud, Singapur, Tailàndia, Filipines, Austràlia i Nova Zelanda) a Catalunya superi el llindar d’1.500.000. Els consumidors asiàtics acostumen a gastar entre tres i quatre vegades més que la mitjana dels turistes europeus a Catalunya. Es continua preferint els establiments hotelers de quatre i cinc estrelles, preferiblement de les cadenes internacionals. Barcelona revalida la primera posició com a destinació més visitada, tot i que Girona i la Costa Brava comencen a despuntar més per als mercats d'Austràlia, Nova Zelanda i, també, Corea del Sud i Singapur.

El turisme de creuers per la Mediterrània, els viatges culturals, el turisme de compres, els viatges de lluna de mel i les experiències enogastronòmiques es consoliden com els productes amb més acceptació.

Els mercats turístics emissors de la zona d’Àsia-Pacífic continuen prioritzant els intermediaris turístics i les agències tradicionals a l’hora de comprar les seves vacances a Catalunya. Tanmateix, continua creixent el nombre de turistes més joves que s’organitzen directament les seves vacances.

En el cas de la majoria dels mercats del sud-est asiàtic, la concentració dels viatges té lloc a finals de maig, juny, novembre i desembre, tot coincidint amb les vacances escolars locals. Per a les importants comunitats xineses d’aquests països, la concentració també es produeix al voltant de l’Any Nou xinès, entre finals de gener i principi o mitjan del mes de febrer, segons els anys.

El principal mitjà de transport utilitzat a l’hora d’arribar a Catalunya és, evidentment, l’avió, bé directament cap a Barcelona (amb una clara millora de la seva connectivitat enguany) o en trànsit via altres grans capitals europees o les principals ciutats del golf Pèrsic.