Notícies

El Celler de Can Roca, segon restaurant del món

Foto : El Celler de Can Roca, segon restaurant del món

El restaurant El Celler de Can Roca es manté en el podi dels millors restaurants del món, encara que deixa el primer lloc per ocupar-ne el segon, segons ha decidit aquest dilluns la revista gastronòmica Restaurant Magazine. Al mateix temps, però, ha nomenat Jordi Roca Fontané el millor pastisser del món. Els nomenaments, fets a Londres, s’han fet coincidir amb la tercera edició de l’acció «Esmorzar amb estrelles de la Costa Brava i el Pirineu de Girona», que organitza el Patronat  de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona. L’objectiu de l’acció és incrementar l’arribada de turistes britànics a la demarcació de Girona.

L’acció del Patronat de Turisme, que s’ha fet a l’hotel Mandarin de Londres, és un esdeveniment de difusió de la gastronomia gironina i la destinació Costa Brava adreçada a un centenar de periodistes i prescriptors de referència dels àmbits de la gastronomia i el turisme d’arreu del món, junt amb els germans Roca, del restaurant El Celler de Can Roca, designat el millor restaurant del món 2013 per la revista Restaurant Magazine.

Els germans Roca «Joan Josep i Jordi» han pronunciat la conferència «Un any de sensacions com a millor restaurant del món», en què han explicat la seva experiència com a millor restaurant del món. La conferència, que va ser seguida per un centenar de periodistes internacionals, va anar seguida d’un esmorzar amb productes gironins. Van participar en l’acte el president de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa.

La conferència dels germans Roca és una de les cinc actuacions de promoció i comercialització al mercat britànic adreçades específicament a agents de viatge i operadors turístics del país, de l’acció «Esmorzar amb estrelles de la Costa Brava i el Pirineu de Girona». El mateix dia, a Londres, també es va fer una presentació i un workshop (sessió de treball) de la Costa Brava i el Pirineu a una dotzena d’empreses gironines i vuitanta agents i operadors turístics britànics. Una actuació que es va repetir dimarts a la botiga National Geographic Store de Londres, a deu empreses gironines i vint-i-cinc agents britànics especialitzats del sector. La presentació i el worhshop també es farà a les ciutats de Newscastle i Edimburg.