Notícies

La Diputació de Girona augmenta la seva repercussió a les xarxes socials durant aquest últim any

Foto : La Diputació de Girona augmenta la seva repercussió a les xarxes socials durant aquest últim any

L’univers social de la Diputació de Girona ha aconseguit més de 125.000 seguidors des que es va posar en marxa, ara fa un any, coincidint amb la jornada “Empresa i coneixement”. De l’univers social de la marca #ddgi (que agrupa els perfils socials de la mateixa institució i dels seus organismes autònoms), les pàgines que tenen més seguidors i que generen més trànsit són les de les xarxes de Facebook, Twitter i Youtube, seguides de Vimeo, Instagram, Google +, Pinterest, Linkedin i Issuu.

De les estadístiques es desprèn un augment de seguidors en tots els perfils socials de la Diputació. Les pàgines de Facebook dels organismes autònoms i del conjunt de la Diputació són Patronat de Turisme, Visit Costa Brava, Dipsalut, Xaloc, Vies Verdes, Mercats Municipals, INSPAI i Diputació de Girona. Després d’un any, s’han registrat 12.000 nous m’agrada, de manera que s’ha arribat als 86.375. Això suposa que hi ha 44 nous m’agrada cada dia.

Pel que fa a Twitter, actualment el total de seguidors dels diversos perfils relacionats amb la Diputació arriba a 39.193. Això vol dir que, en un any, el nombre de seguidors ha augmentat en més de 14.000, la qual cosa correspon a 52 nous seguidors cada dia. Aquest any, s’han fet més de 8.000 tuits nous; xifra que dóna una mitjana de 30 tuits per dia en el conjunt de perfils de la Diputació. A més dels comptes existents, cal destacar els nous perfils, com ara el del Conservatori de Girona, el de la Casa de la Cultura i el de Vies Braves.

En el marc de la quarta jornada “Empresa i coneixement”, el president Joan Girault ha anunciat que “el nostre web ara mateix està en ple procés de canvi, adaptant-se a la nostra nova manera de comunicar-nos, i un dels primers fruits d’aquesta revolució 2.0 que estem patint a la Diputació de Girona és el nou bloc #ddgi”. Aquesta és una peça clau, amb la qual s’està treballant des de l’Oficina de Comunicació i que es posarà en marxa el 2015.

Als perfils de Facebook, Twitter i Youtube de la Diputació de Girona, s’hi pot veure una imatge d’encapçalament en què els protagonistes són les persones, la qual cosa mostra la voluntat que té la Diputació de connectar amb la gent i comunicar-s’hi directament, amb un llenguatge planer i molt visual, tot això sense deixar mai de banda els ajuntaments.

Davant d’aquestes dades positives que ha obtingut l’univers social de la Diputació, cal recordar les paraules de fa un any del president de l’ens: “hem entès que cal comunicar diferent, ser més accessibles i modificar el nostre full de ruta, si cal, amb les aportacions que ens arribin de les xarxes socials”. És per això que la Diputació ha apostat per la comunicació 2.0, adaptant-se al nou llenguatge. El resultat ha estat un augment considerable de la repercussió dels perfils de la Diputació a les xarxes socials.


Els enllaços a les xarxes són els següents:

https://www.facebook.com/diputaciodegirona
http://twitter.com/diputaciogirona
https://www.youtube.com/user/DiputacioGirona