Notícies

La destinació Costa Brava i Pirineu de Girona es promociona a Milà

Foto : La destinació Costa Brava i Pirineu de Girona es promociona a Milà

Dimarts passat, 2 de juliol, al vespre, va tenir lloc a l’Hotel Boscolo de Milà l’acció promocional sobre la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona, dirigida a vuitanta-cinc autoritats italianes, entre agents de viatges, prescriptors i periodistes, per presentar-los l’oferta turística que ofereix el territori gironí. L’acte, organitzat conjuntament entre el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i l’Agència Catalana de Turisme, va comptar amb la presència i participació del director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos; de la directora del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Itàlia, Marta Teixidor, i del sotsdirector de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent.

Entre els assistents a la presentació hi havia periodistes especialitzats en turisme i viatges de diaris, com ara La Repubblica i Il Giornale; de publicacions específiques com són ara Golf & Turismo, Travel Quotidiano, Il Mondo del Golf, Condé Nast, TTG, i gestors de portals de viatges a Internet, com ara Travelblog.it i Viaggi-lowcost.info. Entre el col·lectiu d’agents de viatges d’operadores majoristes i minoristes hi havia representants dIl Girasole Viaggi, Touring Club, Ermes Viaggi, Nuove Rotte Geografiche, Settimotour, Turisberg o Girobus Viaggi, que es van mostrar interessats pel golf, la cultura, la gastronomia i el turisme de sol i platja.


Cal destacar la presència d’agents especialitzats en l’organització de viatges de negocis, congressos i incentius, com són ara les empreses HRG Itàlia, Full Projects i Dynamicon, entre d’altres.

Un cop finalitzada la presentació, es va oferir un còctel gastronòmic als assistents, a càrrec de dos restaurants gironins, membres del col·lectiu Cuina de l’Empordanet i de l’Aula Gastronòmica de l’Empordà: Les Panolles, de Santa Cristina d’Aro, i El Portal de Mar, de Torroella de Montgrí.

Amb aquesta acció, ambdues entitats de promoció turística catalanes persegueixen incidir en el mercat italià, quart mercat emissor de turisme estranger a Catalunya, amb productes turístics diversos i de qualitat de la destinació gironina, que cada vegada està més desestacionalitzada. El 2012, Catalunya va rebre 1.150.000 turistes italians, dels quals 275.000 van escollir la demarcació de Girona com a destinació de vacances.