Notícies

La demarcació de Girona i la regió francesa de la Provença han intercanviat coneixements per millorar els seus models turístics

Foto : Trobada del grup amb representants de l’empresa FlyProvence, gestora aeroportuària, de l’Aeroport

Seguint el programa d’accions dirigides a donar suport a les destinacions i al sector turístic gironí, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha impulsat i organitzat un viatge de familiarització a la regió francesa de Provença per a un  grup de representants d’organismes i empreses turístiques gironines.

L’objectiu de l’acció ha estat estudiar destinacions similars a la Costa Brava i el Pirineu de Girona que treballen productes turístics equiparables als gironins. Es tracta de conèixer de primera mà estratègies de màrqueting, promoció i comercialització de productes i destinacions i, també, d’estimular l’intercanvi entre professionals francesos i catalans.

En el decurs del viatge de tres dies de durada, del 8 al 10 d’abril, el vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Calm, ha encapçalat la delegació gironina en la qual també hi ha representants dels subsectors dels hotels, càmpings, residències i cases de turisme rural, i estacions nàutiques de la Costa Brava.

El programa de visites professionals ha inclòs reunions amb els màxims responsables de turisme de les localitats de Les Baux i Marsella, la plataforma de promoció de FlyProvence, diferents allotjaments i càmpings, i l’estació nàutica de Saint-Cyr-sur-Mer. I, també, la visita a la Cambra Regional d’Agricultura de Var per conèixer la Route des Vins de Provence que promou l’equivalent a la Ruta de Vins DO Empordà.

El vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Calm, ha manifestat que «sortir a l’exterior per conèixer i intercanviar experiències amb professionals del mateix sector és profitós i estimulant. És instructiu veure com treballen altres gestors i empresaris a fi d’aprendre nous sistemes i de comparar estratègies». El vicepresident també ha comentat que «dels francesos estem aprenent com treballen per incidir en el mercat domèstic i quines estratègies segueixen per captar-lo». Ha apuntat que el 81 % dels turistes de la regió PACA (Provença – Alps – Côte d’Azur) són francesos de la capital del país i que són grans usuaris del TAV. Miquel Calm ha insistit que «el turista que visita la regió PACA també és un públic susceptible de ser captat per les destinacions gironines mitjançant el TAV que arriba a Figueres-Vilafant i a Girona».

La visita de responsables turístics gironins a la regió francesa de Provença és el segon viatge professional que s’organitza des del Patronat de Turisme, ja que al mes d’abril va tenir lloc un viatge a la regió de la Ribera del Duero que va estar centrat en el producte enoturístic i al qual van participar divuit professionals membres del Club de la Ruta del Vi DO Empordà.

A finals de maig tindrà lloc un nou viatge professional de familiarització a Àustria, adreçat a professionals membres del Club de Natura i Turisme Actiu del Patronat de Turisme i centrat en establiments i empreses d’activitats dels àmbits del senderisme i cicloturisme.

El programa de suport a les destinacions del Patronat de Turisme Costa Brava Girona vol crear sinergies entre les diferents destinacions turístiques de les comarques gironines a fi de possibilitar-ne la diferenciació dins una estratègia comuna, fomentar les relacions entre unes i altres i augmentar-ne la competitivitat. El vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha manifestat respecte als viatges de familiarització que «són viatges professionals especialitzats de caire dinàmic i participatiu, en els quals, a la vegada que s’intercanvia informació amb els professionals des les destinacions que ens acullen, s’enforteixen les relacions professionals internes».