Notícies

Més de dos cents seixanta agents de viatge de Madrid s’interessen per la Costa Brava i el Pirineu de Girona

Foto : Més de dos cents seixanta agents de viatge de Madrid s’interessen per la Costa Brava i el Pirineu de Gir

Cinc jornades professionals amb presentacions de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona concentren les jornades de comercialització, promoció i difusió a Madrid adreçades a 265 agents de viatge de la comunitat autònoma dels sectors dels viatges, turisme de negocis, Premium i enogastronomia. També es van organitzar sis tallers temàtic adreçats a clients de l’agència de viatges BTheTravelBrand per donar a conèixer la destinació.

Els visitants procedents de la comunitat autònoma de Madrid representen el primer mercat emissor estatal de turisme a Catalunya, amb més de 925.400 visitants l’any 2016.

Amb motiu de l’inici de la temporada alta turística a la Costa Brava, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha celebra del 5 al 10 de juny a Madrid la Setmana de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, durant la qual s’ha organitzat un cicle de trobades i reunions professionals entre trenta representants d’empreses turístiques gironines i 265 agents de viatges i empreses organitzadores d’esdeveniments de l’àrea metropolitana de Madrid.

L’activitat promocional es va iniciar el dimarts 6 de juny, a la central de l’agència de viatges BTheTravelBrand, amb la trobada professional entre sis representants d’empreses turístiques gironines i quaranta-cinc agents de viatge. Posteriorment, al vespre, a l’espai Amante Magazine, va tenir lloc la presentació de l’oferta Premium i enogastronòmica de la destinació entre sis empreses associades al Club Premium, dirigida a trenta-dos agents de viatge especialitzats en aquest producte, i a continuació es va servir un còctel-networking, amb productes locals, elaborat per Quim Casellas, del restaurant Casamar de Llafranc, membre de la Cuina de l’Empordanet.

L’endemà, dimecres 7 de juny, es va repetir la jornada professional a l’agència de viatges BTheTravelBrand en la qual van participar quaranta-vuit agents de viatge més de la mateixa xarxa BTheTravelBrand. I, per la tarda, es va celebrar a l’espai Mood Serrano de Madrid una jornada d’afterwork dinàmica organitzada pel Costa Brava Girona Convention Bureau entre divuit entitats i empreses gironines del sector del turisme de negocis, congressos i convencions, i setanta representants d’empreses organitzadores d’esdeveniments i agències de viatge especialitzades de la zona. El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va assistir a l’esdeveniment.

Finalment, ahir dijous, 8 de juny, a l’espai Mood Serrano, va tenir lloc lafterwork genèric de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, en què van participar catorze entitats i empreses gironines i una seixantena de representants d’agències de viatge dels sectors de les vacances, activitats a la natura i estades esportives i viatges culturals. El darrer acte del cicle de presentacions va comptar amb la participació del president de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila.

Paral·lelament i en el decurs de la Setmana de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a Madrid, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha organitzat sis tallers temàtics –Escriptorium; Tast de vins de la Ruta del Vi DO Empordà; Tast d’olis; Vies Braves; Rocambolesc i Taller de caganers– adreçats a noranta clients fidels de la xarxa d’agències de viatge B The Travel Brand per descobrir la destinació d’una manera participativa. Els tallers van anar a càrrec d’empreses membres dels diferents clubs de màrqueting del Patronat.

Amb aquestes jornades de promoció, de comercialització i de comunicació a Madrid es reforça el programa d’actuacions del Patronat de Turisme Costa Brava Girona en aquest mercat prioritari de l’Estat espanyol per a les destinacions gironines. Concretament, aquestes actuacions neixen de l’interès de les entitats i empresaris del sector turístic gironí per seguir captant públic procedent d’aquesta zona.

Finalment, la setmana vinent i en el decurs d’una setmana, a l’agència de viatges Pangea, s’emplaçarà un córner promocional sobre la destinació; es projectaran vídeos promocionals i s’organitzaran diversos tallers – Rocambolesc i culturals- adreçats als usuaris de l’agència. 

 

Dades de mercat espanyol

Segons l’Observatori del Treball i Model Productiu, l’any 2016 Catalunya va rebre 5.178.300 turistes residents a la resta de l’Estat espanyol.

Els visitants procedents de la comunitat autònoma de Madrid representen el primer mercat emissor estatal de turisme a Catalunya, amb més de 925.400 turistes, seguit pels visitants de la Comunitat d’Aragó, 851.900 i, en tercera posició pels de la Comunitat Valenciana.

La mitjana d’estada dels turistes procedents de Madrid és de 3,7 nits. Principalment es desplacen en cotxe, s’allotgen en hotels i les seves motivacions de viatge són la visita de familiars o amics i l’oci i les vacances.