Notícies

La Diputació destina 1,1 milions d’euros a prorrogar els convenis que desenvolupen el Servei Local de Teleassistència

Foto : La Diputació destina 1,1 milions d’euros a prorrogar els convenis que desenvolupen el Servei Local de Te

Les enquestes mostren que existeix un grau de satisfacció molt alt respecte al Servei de Teleassistència de la Diputació de Girona

Més de 6.000 usuaris ja gaudeixen d’un servei que aporta autonomia, tranquil·litat i seguretat a la gent gran i als seus familiars

La Junta de Govern de la Diputació ha aprovat prorrogar dos anys més, fins a l’abril de 2017, els convenis de col·laboració que va signar el 2013 amb els consells comarcals i els ajuntaments per oferir el Servei Local de Teleassistència. L’ens supramunicipal ha constatat una gran acollida i utilitat del servei, i per això ha apostat per allargar els convenis. Fins al 2017 es destinaran més d’1,1 milions d’euros al programa de teleassistència; 406.571,17 euros per al 2015, 570.466,19 euros per al 2016 i 176.032,68 euros per als mesos del 2017. Els signants del conveni són els ens locals següents: Consell Comarcal de la Garrotxa, Consell Comarcal del Gironès, Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Consell Comarcal del Ripollès, Consell Comarcal de la Selva, Ajuntament de Blanes, Ajuntament de Figueres, Ajuntament de Lloret de Mar, Ajuntament d’Olot, Ajuntament de Palafrugell, Ajuntament de Salt i Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.

Grau molt alt de satisfacció entre els usuaris de la teleassistència

La Diputació ha presentat l’estudi sobre el grau de satisfacció de les persones usuàries del Servei de Teleassistència de la Diputació de Girona. Enguany, l’índex de satisfacció mitjà ha estat de 4,88 sobre 5. La percepció dels usuaris ha estat valorada mitjançant una enquesta que mostra l’opinió de les persones que han rebut el servei.

Desgranant les dades, observem com el 89 % d’enquestats puntua l’atenció oferta pels teleoperadors com a molt bona. El 80 % d’equips i dispositius de teleassistència mai no han tingut cap avaria. Els usuaris afirmen que han rebut una informació molt bona en relació amb els aparells, i constaten que són fàcils de fer funcionar. A més, més del 80 % de les persones que han hagut de sol·licitar la reparació dels aparells creuen que aquesta s’ha fet de manera satisfactòria, i que els tècnics els han donat un bon tracte.

També es valora molt positivament, en més del 85 % dels casos, la feina del coordinador de zona. La puntuació respecte a l’atenció de les unitats mòbils també és molt positiva, sempre per sobre del 88 % en els ítems de rapidesa, atenció i tracte.

Els dos aspectes que més valoren els usuaris són, d’una banda, el fet de tenir ajuda en cas d’emergència i, de l’altra, la sensació de tranquil·litat que tenen les persones ateses i els seus familiars. Pel que fa a la satisfacció global, un 83 % d’usuaris consideren que l’atenció és molt bona; un 17 % considera que és bona, mentre que un 1 % no ho sap o bé no contesta. Un 98,9 % d’usuaris assegura que el Servei de Teleassistència els permet seguir vivint al seu domicili en unes condicions millors. Derivada d’aquesta pregunta, n’hi ha una altra que planteja als usuaris què farien en cas que no existís el servei, i un 33 % diu que marxaria del seu domicili; un 46 % contesta que no ho sap, i un 20 % diu que, malgrat tot, seguiria vivint a casa seva.

Finalment, un 93,7 % recomanaria el Servei de Teleassistència als seus familiars i amics, i un 6,3 % no ho sap o no contesta. En qualsevol cas, cap dels enquestats ha respost que no el recomanaria.