Notícies

El servei de teleassistència arribarà gairebé a 6.000 usuaris i cobrirà més del 91 % dels municipis gironins aquest 2012

Foto : D'esquerra a dreta, el vicepresident i president de Cooperació Local, Cultural i Acció Social de la Dip

El servei de teleassistència de la Diputació de Girona i la Imserso-FEMP preveu créixer en 1.492 usuaris durant aquest 2012 –de 4.295 a 5.787– per mantenir la seva eficàcia i poder satisfer la demanda del territori. La teleassistència es va crear el 2008 per afavorir l'autonomia de les persones grans i cinc anys després s'ha convertit en una eina bàsica per a tots aquells que viuen sols i allunyats dels nuclis urbans.

Les novetats del servei per a aquest 2012 s'han donat a conèixer avui en un acte en el qual hi han participat el vicepresident i president de Cooperació Local, Cultural i Acció Social de la Diputació de Girona, Xavier Soy, la diputada d'Acció Social de la Diputació, Imma Colom i Eva Gost, delegada de Coordinació i Atenció al Client de Girona i Catalunya Central, de Televida, l'empresa adjudicatària del servei.

D'entrada, la inversió de la Diputació se situarà en 462.853,66 euros, que cobriran el 37 % del cost del servei. La resta ho sufraga Imserso (18,5 %), els ajuntaments, consells comarcals o consorcis de benestar social (13 %) i els usuaris (31 %). Gràcies a aquestes ajudes, el preu que cada usuari hauria de pagar per poder gaudir de la teleassistència (20,28 euros mensuals) es redueix a una quantitat no superior als 6,32 euros mensuals.

La bona acollida de la teleassistència entre la població queda reflectida en les més de 129.310 trucades que va atendre el servei durant el 2011, xifra que significa una mitjana de 354 trucades al dia, i en les 243 sol·licituds noves que s'han rebut només durant aquest mes de març.

Xavier Soy ha destacat que “la teleassistència és un servei públic, un recurs del catàleg de serveis socials de la Diputació que es pot sol·licitar als serveis socials del cada ajuntament”. Per continuar-lo potenciant, s'ha previst un ampli pla de difusió del servei dirigit a ajuntaments, consells comarcals i consorcis de benestar social. En el que portem d'any, s'han fet ja 9 sessions informatives a diversos municipis.

El servei de teleassistència, des de la seva posada en marxa fa cinc anys: ha passat de 1.960 el 2008, a 4.295, el 2011, el que suposa un increment del 120 %. Aquests gairebé 4.300 beneficiaris representen un grau de cobertura del 4,32 % de la població de més de 65 anys de les comarques de Girona. El vicepresident, Xavier Soy, ha explicat que “des de la Diputació continuarem treballant per tal de fer possible que el servei arribi a totes aquelles persones que el necessitin”.

Per la seva banda, la diputada d'Acció Social, Imma Colom, s'ha referit al servei com “una eina que permet a les persones envellir dignament a casa seva i a l'entorn”, i ha subratllat la voluntat de la Diputació de continuar destinant esforços “per a un creixement real de la teleassistència, evitant les llistes d'espera i establint línies de coordinació amb els serveis socials dels municipis”.

Les persones beneficiàries del servei de teleassistència tenen la tranquil·litat que un equip de professionals vetlla en tot moment per la seva seguretat, i que només prement un botó són ateses. A més, ha incorporat el servei de custòdia de claus per aquells usuaris amb famílies que viuen allunyades del seu domicili.

Per ser beneficiari d'aquest servei només cal adreçar-se als serveis socials de l'ajuntament de cada municipi i disposar de línia de telèfon fix al domicili.