Notícies

Cultura i enogastronomia gironina per consolidar el mercat francès

Foto : Fotògraf: Sebastien Mathe

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya han organitzat una jornada promocional i comercial a París en el marc de la trobada mensual del Wine&Business Club de França, xarxa privada de 2.500 professionals i empreses amb interès en l’enologia. La jornada va iniciar-se amb l’organització de dos innovadors dinars networking temàtics. D’una banda, va tenir lloc la trobada professional entre sis membres del Club de Màrqueting Unique Premium del Patronat de Turisme –Hotel Sant Pere del Bosc, Alabriga Hotel & Home Suites, Peralada Resort, Salles Hotels, Top Sailing Charter i Corredor Mató– i deu agents de viatge especialitzats en viatges d’alta gama. De l’altra, i en simultani, es van reunir sis membres del Costa Brava Girona Convention Bureau –Ilunion Hotels, Hostal de La Gavina, Lloret Turisme/Lloret Convention Bureau, Alabriga Hotel & Home Suites, Evenia Hotels i Avant Grup–  i onze agents de viatge de negocis i representants d’empreses organitzadores d’esdeveniments corporatius. Aquests actes van comptar amb la participació de Josefina Mariné, directora de l’Agència Catalana de Turisme a França, i Ramon Ramos, director general del Patronat; i Éric Fréchon, cuiner amb tres estrelles Michelin, que va ser l’encarregat d’elaborar l’àpat maridat amb vins de la Ruta del Vi DO Empordà. 

A la tarda, va tenir lloc la conferència titulada «La Costa Brava a Catalunya, terra d’innovació i talent» a càrrec de Joan Roca, copropietari del restaurant El Celler de Can Roca de Girona, i Juan Manuel Sevillano, gerent de la Fundació Gala-Salvador Dalí, en la qual va participar Pere Vila, president de la Diputació de la Diputació de Girona i Patronat de Turisme Costa Brava Girona. El president va oferir una presentació de la destinació gironina dirigida a dos-cents trenta socis del Wine&Business Club.

Seguidament a la conferència, es va oferir una degustació de vins de tres cellers de la Ruta del Vi DO Empordà –Castell de Peralada, Espelt Viticultors i Celler Martín Faixó– i tres productes amb segell agroalimentari de qualitat, Girona Excel·lent –anxoves de l’Escala, foie gras Collverd i Oli de Pau– a càrrec del sommelier Rafael Sabadí per a més de dos-cents participants.

La jornada promocional va concloure amb la celebració del sopar degustació del Wine&Business Club, elaborat per Éric Fréchon i maridat amb vins de celler membres de la Ruta del Vi  DO Empordà –Espelt Viticultors, Masia Serra, Vinyes dels Aspes, Castell de Peralada i Celler Martín Faixó. Hi van assistir cent seixanta convidats entre els quals es trobaven membres del club, operadors i agents de viatge especialitzats en enogastronomia, empresaris del sector turístic i enològic, i premsa especialitzada. 

Pel que fa la representació catalana a l’acte, hi havia el president de la Diputació de Girona i del  Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila; el delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a França, Martí Anglada; el director de l’Oficina Exterior de Catalunya a París, Christophe Arnoul; el director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Octavi Bono; el diputat de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, Josep Antoni Frias; el gerent de la Fundació Gala- Salvador Dalí, Juan Manuel Sevillano; el director artístic del Festival de Peralada, Oriol Aguilà i Joan Roca, copropietari i cuiner del restaurant El Celler de Can Roca.

Dades del mercat francès, segons l’Agència Catalana de Turisme

Segons dades de l’Observatori Turístic de la Generalitat de Catalunya, el 2016 Catalunya va acollir prop de 18 milions de turistes estrangers, dels quals 4,6 milions procedien de França. La despesa generada pel turista francès a Catalunya és de 2.343 milions d’euros, i la despesa mitjana per persona és de 513 euros, representant el 16,1% de la despesa total. Aquest mercat es posiciona com el primer en importància, tant per a Catalunya com per a la Costa Brava, i de cara al 2017 es preveu que segueixi mantenint aquesta primera posició. 

Quant als motius del viatge, el 84% ho fa per oci, lleure i vacances mentre que el 5% ho fa per motius professionals i de negoci.

Els turistes francesos majoritàriament busquen destinacions de sol i platja, segures, i amb una àmplia oferta cultural, aspecte altament valorat en la presa de decisions.