Notícies

Els mercats municipals dinamitzen els pobles, segons conclusions de la primera Jornada celebrada a Girona

Foto : Els mercats municipals dinamitzen els pobles, segons conclusions de la primera Jornada celebrada a Girona

El comerç de proximitat és un tipus d’activitat econòmica que vertebra i cohesiona els municipis, i els mercats municipals actuen com a element dinamitzador i vital per als municipis. Aquesta és la principal conclusió de la primera Jornada de Mercats Municipals de Girona que va tenir lloc ahir dilluns a l’Auditori de Girona i que va aplegar una seixantena de paradistes, representants d’ajuntaments, responsables tècnics de mercats i membres de les associacions de mercat. Durant l’acte es va presentar el darrer número, el divuitè, de la revista Milfulls, que tracta sobre gastronomia.

Altres conclusions de la Jornada van ser: la necessitat de millorar aspectes com ara la gestió pública i privada, les associacions, la comunicació amb el client, la valoració dels productes i, sobretot, l’actitud com a fórmula d’èxit. La primera Jornada de Mercats Municipals de Girona va ser organitzada per la Xarxa de Mercats Municipals de Girona, integrada pels ajuntaments i associacions de comerciants dels 9 mercats municipals de la demarcació i l’Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, i va tenir el suport de l'Ajuntament de Girona. Els participants van poder escoltar diferents ponències relacionades amb els àmbits d’interès de totes les parts implicades en els mercats. Així, es va parlar sobre la normativa derivada de la directiva de serveis als mercats municipals, sobre les necessitats actuals dels clients i els serveis que se'ls ofereix. Al llarg de la Jornada també es va reflexionar sobre la situació que travessa el món de la distribució comercial i com els mercats han d'afrontar el present per tal continuar sent un referent del comerç de proximitat en el futur. Al final, el periodista Carles Capdevila i l’especialista en gastronomia Pep Nogué van parlar sobre el valor de la marca «Mercats».
La presentació i moderació de la Jornada va anar a càrrec de Clara Sánchez-Castro Bonfill, que va recordar el projecte Girona Excel·lent, que encaixa amb la filosofia dels mercats. Girona Excel·lent, impulsat per la Diputació de Girona, la Cambra de Comerç de Girona i la Generalitat, vol distingir amb un segell de qualitat els productes excel·lents de les empreses elaboradores de productes agroalimentaris de les comarques gironines. La Xarxa de Mercats Municipals és una bona plataforma per promocionar i donar a conèixer els productes amb el segell Girona Excel·lent.

Divuitè ‘Milfulls’

Al principi de la jornada, el diputat de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, Ramon Soler, va presentar el divuitè número de la revista Milfulls. La revista ofereix recomanacions gastronòmiques, turístiques i de salut, i es troba als 9 mercats municipals de la província. Milfulls, produïda per l’Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació, té un doble objectiu: potenciar els mercats municipals gironins i promoure productes de proximitat. En aquesta nova edició, els protagonistes són els productes de temporada, juntament amb les recomanacions habituals per conèixer els cellers de la DO Empordà. Dipsalut també ofereix informació sobre aspectes de salut.