Notícies

El president de la Diputació afirma que «reinventar-se ha de convertir-se en una actitud vital, no en una situació conjuntural»

Foto : El president de la Diputació afirma que «reinventar-se ha de convertir-se en una actitud vital, no en un

Aquest matí ha tingut lloc la VI Jornada Reinventa’t 2016, que enguany es titula «Digitalitzar-se o morir». La jornada, que s’ha fet a l’Auditori - Palau de Congressos de Girona, ha tractat sobre com adaptar-se els directius a la revolució digital que deixa l’economia postindustrial i liderar la transformació de les organitzacions en el nou entorn. La cloenda de la jornada ha estat a càrrec del president de la Diputació, Pere Vila.

Durant la seva intervenció Vila ha destacat que «és evident que si no ens adaptem tots a la nova realitat digital, també les institucions —des de la Diputació de Girona podem dir que ho hem anat fent i ho hem promogut—, el tsunami tecnològic ens passarà per sobre, amb el corresponent risc d’ofec». Tal com ha exposat el president, «hem tingut la sort històrica de presenciar el naixement d’una nova etapa de la civilització humana: la de la digitalització. Però hem de ser conscients que no ens hem de reinventar una sola vegada, sinó que ho haurem de fer constantment, perquè vivim a una velocitat de vertigen, i en un espai molt reduït de temps estem fent grans passos endavant». 

La jornada, organitzada per l’Associació Espanyola de Directius (AED) i Tribuna de Girona, hi ha assistit unes 500 persones i ha reunit una dotzena de directius i experts de reconegut prestigi en digitalizació, que han debatut i donat les claus per a la transformació directiva i empresarial, analitzant les tendències de futur, casos d’èxit i models disruptius. Reinventa’t compta amb el suport de la Diputació de Girona, CaixaBank i KPMG, entre altres empreses i institucions.

Experts de qualitat i prestigi

La sisena edició de Reinventa’t 2016 Girona s’estructura en sis blocs. Presentada i conduïda pel professor de direcció de màrqueting d’ESADE Carles Torrecilla, a la primera part, l’han seguit Jaume Masana, director general de CaixaBank a Catalunya, i Jaume Clotet, responsable de Digital Services de KPMG, que han exposat la necessitat de transformació i l’impacte de la digitalització. Tot seguit ha tingut lloc la primera taula rodona de la jornada, en què els directius Bruno Vilarasau (AED), Enrique Tomás i Mónica Sañé (RACC) han exposat les claus de l’evolució d’una empresa analògica a una empresa digitalitzada.

La segona taula rodona, en canvi, ha tractat sobre la gestió d’empreses natives digitals, a càrrec d’Àngel Mesado (Airbnb), Gina Tost (Geenapp) i Miquel Martí (Barcelona Tech City). A continuació, Carles Torrecilla ha entrevistat per videoconferència Chema Alonso, chief data officer de Telefónica, i, després de la cloenda per part de les autoritats, l’economista i escriptor Fernando Trias de Bes ha pronunciat una conferència magistral sobre les veritats i les mentides de la digitalització.