Notícies

La Diputació de Girona organitza el seu univers social per donar millor servei al públic i ser més visible

Foto : La Diputació de Girona organitza el seu univers social per donar millor servei al públic i ser m&eacute

La Diputació de Girona ha ultimat aquesta setmana l'organització del seu univers social per donar  millor servei als usuaris i ser més visible a les xarxes. Això ha estat possible després que el mes de novembre el president de la Diputació anunciés la reactivació dels canals on line i la seva aposta decidida perquè fossin pal de paller per a la difusió i comunicació de la institució.

Durant aquests set mesos s'ha elaborat i aplicat un pla de mitjans de comunicació social que ha portat a redissenyar i unificar la identitat gràfica de la Diputació i els seus organismes autònoms sota l'acrònim ddgi. Aquest treball s'ha fet respectant les marques ja existents i amb un valor a Internet com són les del Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona i la del Consorci de les Vies Verdes i Pirinexus. Perquè sota el gran paraigües ddgi s'aixopluguen els canals de la pròpia Diputació i de les seves àrees (FocusGi, Xarxa de Mercats, INSPAI i Servei de Biblioteques), els dels seus organismes autònoms (XALOC, Dipsalut i Conservatori de Música), fundacions (Casa de Cultura) i altres entitats i consorcis (Patronat de Turisme i Consorci de les Vies Verdes). Aquesta coordinació ha permès fer una escolta activa de totes les xarxes i emetre’n regularment un informe, les dades del qual es donaran a conèixer a través de Xifra (Sistema d'Informació Socioeconòmica Local).

El resultat de tot això és una nova manera de comunicar, en la qual el focus d'atenció ara són les persones; amb un llenguatge visual que prioritza les imatges amb un caràcter més explicatiu per davant de les institucionals. També s'ha dut a terme una trobada de tots els gestors de comunitats en línia (community managers) de l'univers social de la Diputació amb l'objectiu d’intercanviar punts de vista, unificar metodologies de treball i crear un programa de formació contínua. Aquesta tasca tindrà continuïtat al llarg de l'any amb cursos de formació.

Després de tot aquest treball, l'univers ddgi és present en 52 xarxes socials, amb una audiència de més 73.000 seguidors a Facebook i 30.000 a Twitter. A banda d'aquests dos canals, ddgi també és present a Google +, Linkedin, Instagram, Pinterest, Flickr, Vimeo i Youtube. Aquests canals s'utilitzen també com a plataformes per servir imatges (Pinterest, Instagram i Flickr) i vídeos (Vimeo i Youtube) als mitjans de comunicació.

Durant el darrer mes, les publicacions amb més impactes han estat la piulada a Twitter de @costabrava: “S'acosta l'estiu... ja tenim el videoclip @EstrellaDammES rodat a cala Pola i Futadera de Tossa de Mar! #InCostaBrava”, que va tenir 18 repiulades i 10 “favorits”, la qual cosa va comportar  72.167 possibles visionats d’una sola piulada. A Facebook, el post amb més impactes va ser una foto que vam compartir de la pàgina de Meteocat de la Generalitat de Catalunya, que va aconseguir 1.640 “m’agrada” i va arribar a 23.056 persones.

La piulada amb més repercussió de la Diputació va ser la recomanació per visitar l'àlbum de Pinterest de #gironatempsdeflors, que va tenir 8 repiulades i 3 “favorits”, amb 73.202 possibles visionats. A Facebook, el post més vist de la corporació va ser la presentació del segell de qualitat agroalimentari “Girona Excel·lent”, amb els cuiners amb estrella Michelin.

Amb aquestes xifres, la Diputació se Girona se situa al capdavant de les diputacions catalanes pel que fa a nombre de seguidors i canals oberts a les xarxes socials i com una de les pioneres de l'Estat pel que fa a l'organització del seu univers social.