Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Descoberta amb els cinc sentits
Descripció breu:
S'escolliran els indrets més adients on dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari, es podran fer altres parades si es troben rastres d'animals, si es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.
Lloc o equipament:
L'activitat es duu a terme a l'aire lliure, amb un itinerari senyalitzat d'una zona propera al centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
4-5 h
Preu/alumne original:
9 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Descobrir la flora i la fauna característiques dels hàbitats propers utilitzant els sentits; 2. Potenciar l'observació, la sensació i la percepció com a elements que faciliten el coneixement; 3. Promoure la interacció i el descobriment d'un espai desconegut; 4. Fomentar el contacte directe dels participants amb la natura, tot incentivant l'esperit d'investigació; 5. Promoure el respecte per l'entorn i per la resta d'éssers vius.
Descripció de l'activitat:
Per començar a introduir la temàtica de l'activitat, es pregunta als participants quins són els sentits i si estan preparats per utilitzar-los per descobrir un espai natural.
Durant l'itinerari (que sempre que es pugui serà circular), es fan cinc parades, i a cada una es proposa una activitat, en què s'ha d'utilitzar un sentit diferent.
S'escullen els indrets més adients per dur a terme les activitats relacionades amb la vista, el tacte, l'oïda, l'olfacte i el gust. Però, a més, durant l'itinerari es poden fer altres parades si es troben rastres d'animals, si es passa per algun mirador o si s'han de resoldre les inquietuds dels participants.
Materials utilitzats:
L'equip d'educadors porta el material necessari per realitzar les activitats, així com el material d'investigació (binocles, brúixoles, pots de mostres, lupes, bosses...) i material gràfic (mapes, guies i fitxes identificatives).
Els participants han de portar calçat còmode per caminar, una jaqueta impermeable, aigua i els àpats necessaris en funció de l'horari de sortida concretat.
Mecanismes d'avaluació:
Per avaluar bé l'activitat i els educadors, al final del taller, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre els aspectes en els quals es pot aprofundir.
Durant l'activitat el mateix educador valora la receptivitat dels participants per millorar (si els detecta) els punts dèbils del taller.
Observacions:
És una activitat adaptada als infants de 3-5 anys.