Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Encàrrecs i comitents (joc de rol)
Descripció breu:
A través d'un joc de rol, els alumnes hauran de recrear la història de la construcció d'un retaule amb tots els personatges que hi intervenen. Hauran de superar diferents etapes i vèncer diversos impediments que bloquejaran l'empresa (destrucció d'un pont que impedeix l'arribada de materials, la visita de l'inquisidor, la manca de diners, etc.).
Lloc o equipament:
Aula del centre escolar o sala per determinar
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
2 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
0.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Presentar de manera lúdica els diferents personatges que intervenen en la concepció i en la realització d'un retaule (comitents, artistes, dauradors, pintors, etc.). Actuar i ficar-se en la pell d'un personatge històric. Recrear i comprendre un moment històric passat.
Descripció de l'activitat:
A través d'un joc de rol, els alumnes hauran de recrear la història de la construcció d'un retaule amb tots els personatges que hi intervenen. Hauran de superar diferents etapes i vèncer diversos impediments que bloquejaran l'empresa (destrucció d'un pont que impedeix l'arribada de materials, la visita de l'inquisidor, la manca de diners, etc.).
Materials utilitzats:
Joc de rol
Mecanismes d'avaluació:
Adequació de l'activitat al currículum escolar.
Satisfacció del professorat.
Observacions:
Algunes competències bàsiques que es treballen: interpretar el present a partir de l'anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps per comprendre la societat en què vivim.