Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Carlines i espantabruixes a Molló
Descripció breu:
La visita pel poble de Molló permetrà descobrir l'arquitectura de muntanya. Se n'identificaran les característiques típiques (adaptació al medi i adequació a l'activitat laboral i condicions climàtiques) i es parlarà dels elements de protecció de la llar, de símbols de devoció popular i d'altres detalls de la vida en l'àmbit rural.
Els alumnes podran identificar i treballar els elements característicsd'aquesta tipologia arquitectònica amb el suport d'una fitxa pedagògica.
Lloc o equipament:
Molló (Ripollès)
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
2 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
0.6 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Descobrir la història de la vila de Molló. Treballar el llenguatge arquitectònic i el vocabulari local. Identificar els diferents elements tradicionals de protecció de la llar i conèixer els seus usos.
Descripció de l'activitat:
La visita pel poble de Molló permetrà descobrir l'arquitectura de muntanya. Se n'identificaran les característiques típiques i es parlarà dels elements de protecció de la llar, de símbols de devoció popular i d'altres detalls en l'àmbit rural.
Els alumnes podran distingir-los i treballar-los amb el suport d'una fitxa pedagògica.
Materials utilitzats:
Fitxa educativa, llapis, goma, llapis de colors.
Mecanismes d'avaluació:
Adequació de l'activitat al currículum escolar.
Satisfacció del professorat.
Observacions:
Algunes competències bàsiques que es treballen: comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l'han configurat; analitzar críticament l'entorn (natural, cientific i tecnològic, social, polític i cultural) des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva; valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les
generacions futures se l'apropiïn.