Page 16

Llanars

14 L a xarxa viària de Llanars la integren tres carreteres, essent la més important l'actual GE-5264 que uneix Camprodon amb Setcases. El nucli urbà de Llanars, creuat per aquesta via, es troba situat a dos quilòmetres de Camprodon i a tres de Vilallonga de Ter. L'Ajuntament, l'octubre del1 903, demanà a la Diputació de Girona la seva inclusió en el pla de camins veïnals. No obstant això, es reconeixia que no era factible ja que les autoritats militars s'hi oposarien per temor que facilités una possible invasió de l'exèrcit francès. La situació canvià en entrar a la dècada dels anys deu. El consistori, el 9 de maig del 1914, establí les clàusules a seguir en la construcció de la carretera. Entre d'altres punts s'estipulava que l'obra, que afectaria 3.800 metres de terra del municipi, aniria a càrrec de l'Estat, mentre que l'Ajuntament aportaria 4. 180 ptes. i es faria càrrec de l'adquisició dels terrenys. Les negociacions amb els propietaris, que van tenir lloc els anys 1917 i 1918, suposaren la cessió de les porcions de terra afectades per l'obra, i l'Ajuntament, en contraprestació, es comprometé a refer els murs de les finques particulars malmesos per culpa de les millores. L'augment progressiu del nombre de vehicles en Construcció de la carretera Camprodon-Setcases. circulació i un traçat poc agraït portaren l'Ajuntament , el juny del 1933, a demanar a la Generalitat de Catalunya la reforma de la carretera. El nou traçat, que comportava suprimir l'antic cementi ri, va ser aprovat el setembre per la Secció d'Obres Públiques de Girona. A partir d'aquell moment i fins a mitjan 1934, l'Ajuntament realitzà les gestions oportunes per aconseguir, per mitjà de convenis, els terrenys necessaris per tirar endavant l'obra.


Llanars
To see the actual publication please follow the link above