"Salvem el Ter". La reacció d'un poble per a la salvació del seu riu"

Torroella i Estartit

Igualment, es va fer un canal des de Gualta perquè bona part de l'aigua del Daró anés al Ter. El Ter sempre ha suposat una barrera per als homes i dones d'aquestes terres. Per això, la construcció de ponts i el seu manteniment són empreses importants al llarg de la història. Tenim notícies d'un primer pont als Saions (1278), encara que no en sabem gaire res més. En documents del segle XVII es parla de les obres de reparació del pont; no sabem, però, si era el mateix o un altre. En èpoques en què no hi havia pont de pedra, és possible que se'n construïssin de fusta. En períodes en què no hi havia pont se solia utilitzar una barca per travessar el riu. La darrera barca va fer-se servir abans de la construcció del pont actual. El 1896 es va començar a construir un nou pont. Va durar fins a la fi de la Guerra Civil, quan les tropes republicanes el van fer volar. L'any 1940 es va construir l'actual. El riu Ter enfila els darrers quilòmetres del seu recorregut. La plana del Baix Ter, inundada per les crescudes del Ter i del Dar6. 11


Torroella i Estartit
To see the actual publication please follow the link above