Mòdul 3. HABILITATS PERSONALS

Curs de 20 hores

Introducció a l'entrenament (coaching)

Data i lloc de celebració

Divendres, 27 de maig, de 9 a 14 h

 

 

Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Edifici Giroemprèn - Ala B.

Sales de Dipsalut, 1r pis
C/ Pic de Peguera, 11

(17003 - La Creueta, Girona)

Objectius

Oferir una introducció a l'entrenament (coaching) i als seus conceptes per a professionals que volen utilitzar les eines i el concepte en el seu treball professional.
 

Contingut

L'entrenament (coaching) ajuda a aclarir el propi rol professional per definir objectius concrets. Un entrenament (coaching) ens ajuda a confrontar temes de comunicació i de cooperació amb els nostres superiors, companys, en els nostres equips o amb els nostres clients.

El curs explica la història i filosofia de l'entrenament (coaching). Mirarem junts quins poden ser els reptes i límits d'aquest concepte i com es pot incloure en el treball diari. Després d'una introducció teòrica practicarem dues eines de l'entrenament (coaching) (la "roda de vida" i "protecció-permís-potencial") i treballarem, en un entrenament (coaching) en viu, una situació real d'un dels participants.
 

Ponents

SUSANNE RIEGER, entrenadora (coach), supervisora i formadora. Treballa des de fa deu anys en l'àmbit de l'entrenament (coaching) i supervisió, i té el seu propi institut de formació i desenvolupament professional i personal, Indiálogo, a Barcelona. Formada en entrenament (coaching) i supervisió a Alemanya, Susanne està certificada per l'associació europea per a entrenament (coaching) i supervisió EASC.
 
 

Material didàctic

Introducció a la PNL (programació neurolingüística)

Data i lloc de celebració

Divendres, 3 de juny, de 9 a 14 h

Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Edifici Giroemprèn - Ala B.

Sales de Dipsalut, 1r pis
C/ Pic de Peguera, 11

(17003 - La Creueta, Girona)

Objectius

1. Familiaritzar-se amb els fonaments de la PNL.
2. Conèixer el filtres que intervenen en la configuració de la realitat.
3. Facilitar la discriminació entre creences constructives i creences limitadores.

Contingut

La forma de comunicar-nos amb les altres persones i amb nosaltres mateixos/mateixes determina fortament les nostres relacions, els objectius personals i el grau d'èxit a l'hora d'assolir-los. La PNL estudia la relació entre el llenguatge i el nostre comportament quotidià, i com la programació comunicativa personal condiciona la nostra vida.

  • Introducció
    • Què és la PNL?
    • Els orígens de la  programació neurolingüística (PNL).
  • Fonaments de la PNL
    • La meva configuració de la realitat: el mapa mental.
    • El llenguatge ens defineix: comunicació interna i comunicació externa.
  • Ampliant les fronteres
    • Creences limitadores i creences de creixement.
    • Fal·làcies i pensaments limitadors.
    • La ignorància il·lustrada recollida en refranys i dites populars.
       

Ponents

TONI BARDERA I TRULL. Professor de comunicació i habilitats socials. Practitioner en PNL. Diplomat en ciències religioses. Especialitzat en formació laboral en l'àmbit sanitari i assistencial.
 

Express training - comunicació en públic

Data i lloc de celebració

Divendres, 10 de juny, de 9 a 14 h

 

Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Edifici Giroemprèn - Ala B.

Sales de Dipsalut, 1r pis
C/ Pic de Peguera, 11

(17003 - La Creueta, Girona)

Objectius

Sessió pràctica de training per realitzar presentacions en públic.

Contingut

Després d'una breu introducció teòrica, els assistents realitzaran una presentació de 6 a 8 minuts, preparada prèviament. Es farà una valoració tant dels aspectes formals i dels continguts (idea, forma creativa de la idea, llenguatge) com de les habilitats de presentació del ponent (to, ritme i modulació de la veu; llenguatge no verbal, capacitat de persuasió).

Els treballs seran en grup i cada participant rebrà una valoració personal de les seves habilitats per potenciar i una de les seves àrees per millorar.

Ponents

 

FERRAN RAMON-CORTÉS. Va estudiar ciències econòmiques i empresarials a ESADE. Treballa com a consultor a PARADIGMA FCM i dirigeix l'Institut 5 Fars, un centre de formació especialitzat en habilitats comunicatives. Després d'especialitzar-se en la comunicació personal i interpersonal, actualment realitza cursos i tallers per a empreses i institucions. És professor convidat de diverses universitats, com ara ESADE, la UB, la UAB, la URL i la Universitat de Navarra. Col·labora habitualment en diversos mitjans de comunicació com ara Catalunya Ràdio (L'ofici de viure), RAC 1 (Via lliure), la revista Mente Sana o el diari El País. És autor dels llibres de comunicació L'illa dels 5 fars (RBA 2005), Quadern de bitàcola (RBA 2006), Converses amb Max (RBA 2007), Virus (RBA 2008) El premi (RBA 2009) i Escoltar amb els ulls (RBA 2011).
 

Material didàctic

Assertivitat

Data i lloc de celebració

Divendres, 17 de juny, de 9 a 14 h

 

Parc Científic i Tecnològic de la UdG

Edifici Giroemprèn - Ala B.

Sales de Dipsalut, 1r pis
C/ Pic de Peguera, 11

(17003 - La Creueta, Girona)

Objectius

  • Oferir als alumnes les nocions bàsiques de l'entrenament en assertivitat.
  • Dotar els alumnes d'estratègies elementals per respondre davant manipulacions, crítiques i altres situacions difícils pròpies de les relacions socials.

Contingut

  • La sessió està enfocada com a un taller pràctic en el qual, a partir de diferents situacions representades, s'aniran introduint els diferents conceptes.
  • Introducció breu dels conceptes bàsics per a l'entrenament en assertivitat.
  • Entrenament en assertivitat a través de les tècniques del joc de rols (role-playing) i el modelat.

Ponents

IMMA RIU I HERNÁNDEZ. Psicòloga clínica. CSMA Baix Empordà. ITEM. Centre de psicologia. Fa vint anys que es dedica a la pràctica de la psicologia clínica i a la formació de diferents col·lectius. Té una àmplia experiència en la prevenció de l'estrès en col·lectius de risc i en la formació d'empresaris i altres professionals en habilitats de comunicació interpersonal.
 

CLAUDIA CEDÓ.  Llicenciada en Psicologia, actriu i directora de teatre. El 2006 va crear el projecte Escenaris Especials que uneix teatre i psicologia.  

Material didàctic